کارشناس مسائل تربیتی گفت: شادی را باید در روابط حسنه جستجو کرد و همسرانی که روابط حسنه دارند، عشق و علاقه در بین آنها جاری است و افراد شاد هستند.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ساری،سیما فردوسی در همایش روابط عاطفی خانواده و شاد زیستن در سالن سینما سپهر ساری، افزود خانواده‌‌پژوهی در همه جای دنیا گسترش یافته است که هدف اصلی آن، دستیابی به جامعه سالم است.

وی با بیان اینکه هدف از ازدواج، رسیدن به سیر تحول است، گفت: رشد فرزندان هم باید در حوزه‌های مختلف، انجام گیرد.

فردوسی با اشاره به اینکه رشد، ابعاد مختلفی دارد و فرزندان در حوزه‌های مختلف رشد باید موازی حرکت کنند،تصریح کرد:رشد تک‌بعدی به تنهایی کافی نیست و به رشد تکاملی منجر نمی‌شود.وی افزود: یکی از ابعاد رشد در خانواده، رشد عاطفی است.

فردوسی با بیان اینکه وقتی صحبت از شاد زیستن است افراد به عوامل بیرونی توجه می‌کنند، تصریح کرد: در صورتی که انسان باید از داشتن خصوصیات و ویژگی‌های خود، شاد باشد و اگر سبک زندگی به گونه‌ای باشد که باعث رشد شود،همان خصوصیات است که این شادی را به همراه می‌آورد در غیر این‌صورت، ما افرادی وابسته خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه همه مکاتب روانشناسی توافق دارند که انسان باید تلاش کند به قطع وابستگی برسد تا بتواند به رشد و تعالی دست یابد،افزود:انسانی می‌تواند به تفرد دست یابد که بتواند وابستگی‌ها را کنار بگذارد.

وی با اشاره به اینکه عشق و علاقه،احتیاج به تغذیه دارد،گفت:وقتی بین همسران، روابط شادی‌بخش و رضایت‌آور وجود دارد مواد بیوشیمیایی مغز افزایش می‌یابد و شادی بیشتر می‌شود.

فردوسی با بیان اینکه شاد زیستن به معنای واقعی باید از درون انسان باشد، اظهار داشت:مسائل بیرونی نتوانسته شادی‌آور باشد.

وی با اشاره به اینکه نباید به ظواهر و حاشیه‌ها بپردازیم،گفت:ریشه شادی در روابط مثبت است.

فردوسی با بیان اینکه باید تفاوت زن و مرد را بشناسیم،افزود:زن و مرد نسبت به روانشناسی یکدیگر باید آگاه باشند و اگر این مسائل را نمی‌دانند باید یاد بگیرند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: شاد ، رابطه ، حسنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.