رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: جامعه پزشکی محبوب ترین قشر جامعه است و بدگویی های رسانه ای خدشه ای به این جامعه وارد نمی‌کند.

 به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ما در شرایطی اینجا هستیم که  جامعه پزشکی کشور مورد  حجمه رسانه ای  قرار دارد  اما  بزرگواری این جامعه بیشتر از این حرفها است. در نزدیک ایام  فجر هستیم و می گوییم اگر در دانش سلامت  به این نقطه رسیده ایم به خاطر تلاش پزشکان کشور بوده است.
 
وی گفت: در گذشته بیماران را برای درمان به پزشکان خارجی می سپردیم ولی اکنون حتی در دور افتاده‌ترین مناطق  پزشکان  به مردم  خدمت رسانی  می‌کنند.
 
زالی افزود: در تحریم ها  مردم به جز کمبود دارو ، از نظر سلامت  هیچ احساس خطری نکرده‌اند و ما حتی  به بیش از صد هزار نفر از بیماران خارجی نیز خدمات دادیم.
 
وی با بیان اینکه جامعه پزشکی باید تکریم شود گفت: این فکری است که برای کاهش کاستی های جامعه پزشکی باید  این جامعه بزرگ را  مورد حجمه  قرار دهیم.
 
وی اذعان داشت: جامعه پزشکی  محبوب ترین قشر جامعه است و بدگویی های رسانه ای خدشه ای به این جامعه وارد نمی‌کند مثل هر صنف دیگر ممکن است افراد اندکی با رفتارهای غیر حرفه ای  سعی کنند  چهره این صنف را مخدوش کنند اما  مقابله با آنها راه دارد.
 
وی گفت:6 هزار و 400 خدمت شبانه روزی در بهترین کیفیت در سه دهه گذشته به مردم داده ایم و مقام معظم رهبری نیز اصرار داشتند "اول اینکه سلامت  جزء اولویت کشور باشد" و "دوم اینکه از لفظ مقدس برای صنف  پزشکان استفاده کنیم".

وی خاطر نشان کرد:جامعه پزشکی  خود با تعداد  معدود  پزشکان خطا کار برخورد  خواهد کرد.

وی به تغیرات خوبی که در بودجه سلامت رخ داده است اشاره کرد و گفت: پزشکان ما در روستاها ماه‌ها است که حقوقی دریافت نکرده اند و همچنان به خدمت رسانی مشغول اند اما به دلیل حجم مشکلات مالی واقعی نبودن تعرفه ها و عدم پرداخت حقوق به 2 هزار پزشک روستایی این پزشکان  از کار کناره گیری کرده اند.

وی در پایان گفت: در این همایش 820 برنامه گنجانده شده است  و ترویج اخلاق پزشکی مورد تاکید همکاران سازمان نظام پزشکی است در حاشیه این همایش دو بخش نمادین نیز برگزار می شود ،یکی رونمایی از نماد پزشکی کشور در شرایطی که میراث فرهنگی ایران توسط کشورهای دیگر سرقت می شود ما فکر کردیم بهترین نماد سیمرغ خواهد بود و با ثبت آن  امیدواریم اتفاقی که برای زعفران و تار ایرانی افتاد برای سیمرغ نیافتد.

انتهای پیام/
 
انتهای پیام/

برچسب ها: نظام ، پزشکی ، قشر ، جامعه ، خدشه ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پدر نوزاد سه روزه
۰۰:۰۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
هدف والدین نوزاد این است این خبر سوژه قرار دهید و به گوش مسئولان برسانید تا چنین اشتباهی برای هیچ هموطنی رخ ندهد و قانونی برای پزشکان متخلف اتخاذ شود تا براحتی نتوانند در کار خود سهل انگاری کنند و موجب مرگ انسانی شوند و بعد بگویند که چون بیمارستان شلوغ بود این اشتباه شکل گرفت (این در حالی است که بیمارستان ساعت 4:30 بامداد به هیچ عنوان شلوغ نبوده است) و بعد نظام پزشکی محکومیت پزشک اهمال کار را به توبیخ کتبی درج در پروند نظام پزشکی ، درج درنشریه نظام پزشکی محل الصاق رای و در تابلو نظام پزشکی ختم کند
چرا نظام پزشکی باید از دکتر های خطا کار حمایت کند.
با سلام مورخه 92/7/7 نوزاد سه روزه مان در شهرستان قائم شهر فوت شده است. اشتباه محض پزشک توسط پزشک قانونی و نظام پزشکی تایید شده است. نظام پزشکی، پزشک را فقط به توبيخ کتبي با درج در پرونده نظام پزشکي و نشريه نظام پزشکي محل با الصاق رأي در تابلو اعلانات نظام پزشکي محل محکوم می کند.
پزشک در حالی برای جلوگیری از زردی کپسول ژله ای نفیدپین را با دستان خویش به دهان نوزاد نازنینمان میریزد که1- زردیش10/6 بوده یعنی نیازی به دارو ندارد(تصویربرگه آزمایش) 2- اینجانب (پدر نوزاد) از طرف پزشک داروخانه به وی تذکر داده بودم توسط پرستار نیز به وی تذکر داده شده بود ولی وی با غرور به کار خو ادامه میدهد و موجب مرگ پاره تنم می شود3-این کپسول براي‌ درمان‌ پرفشاري‌ خون‌، تسكين‌ درد قلبي‌ در قفسه‌ سينه‌ (آنژين‌ صدري‌)، نارسايي‌ احتقاني‌ قلب وموجب‌ كاهش‌ ضربان‌ قلب‌ و گشادي‌ عروق‌ (رگ‌ها) مي‌شود
یکی از سوالات بنده از مسئولین اجرایی این است که آیا اتفاقی که در ذیل توضیح داده شده ، نشان دهنده این نیست که در حالانجام سناریویی بوده اند تا ما متوجه اشتباه دکتر نشویم؟ جالب این که نظام پزشکی اصلا پیگیر این قضیه نشده بود. آنها فقط قصور پزشک را اعلام کردند.
سناریو: (ساعت 30/4 صبح دارو توسط پزشک م-ص به دهان فرزندم خورانده شده، بعد از حدود 4 دقیقه که در حال بردن به منزل بوده ایم متوجه جان دادن فرزند عزیزم شده ایم و دوباره به اورژانس برده که مرگ نوزاد را اعلام می کنند و حدود 20دقیقه بعد خبر زنده شدن نوزاد را اعلام کردند. و به ما اطلاع میدهند نوزاد برگشته است و به NICU انتقال داده یم،
نکته اول: در برگه گزارش اورژانس برای بستری در NICUنیامده است به کودک کپسول نفیدپین داده اند.
نکته دوم : بعد ازمدتی یکی از همراهان نزد پزشک رفته و اعتراض میکند اگر بچه خوب شد چرا نوزاد را به ما نشان نمیدهید که وی با تندی گفت بچه خوب است و نیاز به تهیه پوشاک و شیشه شیر و شیر خشک و وسیله ای دیگر می باشد. جمعا000/146 تومان شده است.(هر چهار قلم جنس در فاکتور آمده است ) در حالیکه ساعت 8 صبح که شیفت پزشک آنکال بخش NICU بیمارستان عوض شد پزشک متخصص نوزادان در پرونده NICU نوشته است از این ساعت یعنی 8 صبح نبض حس نشد . در نهایت ساعت 12:05 فوت بچه را اعلام کردند) فرزند عزیزمان در بهترین فرضیه در NICU در حالت کما بوده است. حال چطور نیاز به پوشاک و شیر خشک و شیشه شیر بوده است؟
با توجه به مدارک پیوستی(تجویز کپسول نفیدپین)اشتباه این پرونده کاملا مشخص بود. ولی نظام پزشکی تا آنجایی که می توانست داشت معطل مان میکرد تا بی خیال بشویم
مهم این است اگر من هم به نوعی رضایت بدهم دستگاه امنیتی و اطلاعاتی شهر نباید پیگیری باشند، اگر دکتر بار دیگر اشتباه کرد چه کسی باید پاسخگو شود؟