شبکه آموزش سیما در ایام مبارک دهه فجر ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، گروه ها و بخش هاي مختلف شبكه آموزش به مناسبت فرارسيدن ايام مبارك دهه فجر 92 ويژه برنامه‌هاي خود را اعلام كردند.
 
«مشاعره ستاره ها» به تهیه‌کنندگی امیر حسین آذر ویژه ایام دهه فجر با حضور بازیگران عرصه تلویزیون و خوانندگان پاپ کشور پخش می‌شود.

این ویژه برنامه از شنبه 12 بهمن ساعت 22:00 به مدت 13 شب با اجرای دکتر اسماعیل آذر از شبکه آموزش به روی آنتن می‌رود.

مستند تاریخی « در کنار فراعنه » با طراحی جدید و بهره گیری مناسب از تصاویر آرشیوی در کنار تصاویر جدیدی که در 9 کشور مختلف تصویر برداری شده است روایتی نو را در معرض نگاه مخاطب قرار می‌دهد.

این برنامه به كارگرداني عبدالحميد ارجمند در ایام دهه فجر 12بهمن هر روز ساعت 8 و 45 دقیقه روی آنتن می رود . موضوع مستند تاريخي « در كنار فراعنه » آخرين روز‌هاي زندگي شاه مخلوع است که در قالب 10 قسمت 30 دقیقه ای تولید شده است.

مستند«هزار فامیل» استبداد و فساد خاندان پهلوی و تاثیرات آن بر روابط فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار می دهد . این مستند که توسط عبدالمجمید ارجمند ، طراحی ، نگاشته و تهیه شده است ، به زندگی رضا شاه از تولد تا مرگ و حاشیه های زندگی او و نزدیکانش به ویژه اشرف پهلوی و فرزندان شاه می پردازد . محل اصلی ساخت مستند « هزار فامیل » ، در تپه مانتن ویو واقع در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است که در آن رضاشاه خاطرات خود را مرور می‌کند.

این مستند در 11 قسمت 15 دقیقه ای از 12 بهمن هر روز ساعت 16 و 45 از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود.

مستند «نوفل لوشاتو»  با موضوع تبعيد امام خميني(ره) از ايران و سكونت ايشان در نوفل لوشاتوي فرانسه و تاثير اين اتفاق بر مردم منطقه در 11 قسمت 30 دقیقه ای از شنبه 12 بهمن  هر شب 18 و 45 دقیقه  به روي آنتن مي‌رود.
 
مستند "روز شمار انقلاب" به تهيه كنندگي محمدرضا اسماعيلي در 11 قسمت 10 دقيقه
وقايع تاريخي از تاريخ 12 بهمن ،بازگشت پيروزمندانه امام خميني (ره) به ميهن پس از سال ها تبعيد تا 22 بهمن و سقوط حكومت 2500 ساله شاهنشاهي و پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1357 را به تصوير مي كشد.

"روزشمار انقلاب" در حقيقت روايتي است از تاريخ و در هر روز اتفاقات همان روز را براي بيننده تلويزيون روايت مي‌كند.

این مستند هر روز از شبکه آموزش پخش می شود.

براساس این گزارش، مجموعه تلویزیونی «شب می‌گذرد» به کارگردانی «راما قویدل» و تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر از یکشنبه، 13 بهمن از شبکه آموزش به روی آنتن می‌رود.

سریال «شب می‌گذرد» با بازی پرویز پورحسینی، مجید مظفری، فرخ نعمتی، مهدی پاکدل، بهناز جعفری، کورش تهامی، شقایق دهقان و عمار تفتی در ایام دهه فجر ساعت 10 و 45 دقیقه پخش و ساعت 21 تکرار می‌شود.

قصه «شب می‌گذرد» که فضایی خانوادگی نیز دارد، از سال 54 شروع می‌شود و تا سال 57 ادامه می‌یابد.

این مجموعه که اولین تجربه «راما قویدل» در ساخت سریال به حساب می‌آید در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی عباس نعمتی که سریال دهه فجری «تا صبح» با بازی مرحوم عسل بدیعی را نیز نوشته تولید شده است.

همچنین برنامه های شبکه آموزش از جمله "رادیوهفت"،"صبح دیگر"،"بازباران" و "گل آموز" و "دوربین هفت"  با آیتم های ویژه حال و هوای انقلابی می گیرند.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار