ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیر کل گمرک تبریز از افزایش 47 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،نوروزی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در مدت یاد شده 931 هزار تن کالا به ارزش 827 میلیون دلار از طریق گمرکات استان صادر شده است، گفت: صادرات استان از نظر ارزش 27 درصد رشد یافته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات آذربایجان شرقی را شامل مواد غذایی، میوه تازه ، خرما ، کشمش ، تراکتور و انواع کالاهای صنعتی عنوان کرد و افزود: این اقلام به 92 کشور دنیا از جمله عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان صادر شده است.

نوروزی همچنین اعلام کرد: در 10 ماه امسال 397 هزار تن کالا به ارزش 814 میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی گفت: واردات کالا به استان از نظر وزن 16 درصد و از نظر ارزش 15 درصد کاهش نشان می دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی عمده اقلام وارداتی به کشور از طریق گمرکات استان را شامل ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، کاغذ و مقوا ، توتون و تنباکو ، چوب و اشیای چوبی عنوان کرد.

وی افزود: این اقلام از 55 کشور دنیا از جمله ترکیه ، امارات، چین ، آلمان ، ایتالیا ، گرجستان ، سوییس و روسیه پس از انجام تشریفات گمرکی در گمرکات استان وارد کشور شده است.

نوروزی میزان درآمد وصولی گمرکات استان در سال جاری را بالغ بر دو هزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درآمد گمرکات استان در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش یافته است.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.