وقتی که در سفرهای تبلیغی به کشورهای غیر مسلمان می رفتیم و در بین علمای ادیان دیگر به ویژه علمای مسیحی حضور می یافتیم از نهایت عشق و علاقه آنان به فهم بیشتر اسلام ناب پی می بردیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، سه شنبه شب در نشست طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی در حسینیه آیت الله وحیدی(ره) قم، گفت: طلاب حوزه های علمیه برای حضور در عرصه های تبلیغی باید به سلاح علم، اخلاص و عمل مسلح شوند.

وی با اشاره به گستره فعالیت های تبلیغی خارج از کشور، افزود: با توجه به تجربه سال ها تبلیغ در خارج از کشور، به این نتیجه رسیده ام که هیچ فعالیت تبلیغی بدون اتکای به خداوند و ثبات قدم به نتیجه نمی رسد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه تصریح کرد: در راستای سفرهایی برای رصد حوزه های علمیه خارج از کشور و جذب طلاب غیر ایرانی به حوزه علمیه قم، انجام شد و موفقیت این سفرها صرفا به جهت رعایت اصول تبلیغی یعنی توکل خاص به خدا و ثبات قدم تضمین شد.

وی با بیان این که طلاب بدانند اگر با نیت خالص به تبلیغ بروند خداوند نیز زمینه موفقیت آنان را فراهم می‌آورد، ابراز داشت: برخی افراد در داخل کشور نسبت به موفقیت سفرهای تبلیغی خارج از کشور بدبین بودند، ولی همان عوامل باعث شد که بسیاری از رهبران اهل سنت در کشورهای مختلف جهان، مبهوت طلاب و مبلغان شیعه شوند و از آنها بخواهند در بزرگترین محافل علمی این کشورها تدریس داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی یادآور شد: این موفقیت ها در کشورهایی رقم خورد که سال های سال مرکز انتشار فرهنگ ماتریالیستی و غربی در سراسر جهان بوده اند.

وی افزود: یکی از بزرگترین برکات سفرهای تبلیغی آن بود که دریافتیم بسیاری از رهبران و نخبگان جهان اسلام، عاشق فرهنگ اهل بیت(ع)، انقلاب اسلامی امام راحل و مقام معظم رهبری هستند؛‌ باید با استفاده از این ظرفیت عظیم در جهان اسلام، آنها را با نور حقیقی آشنا کرد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه تصریح کرد: مردم و نخبگان کشورها به شدت تشنه بیشتر دانستن درباره ایران اسلامی، امام راحل و فرهنگ تشیع هستند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه در پایان یادآور شد: این تشنگی بدان معنا نیست که هر طلبه ای از ایران به این کشورها برود، این گونه استقبال می شود؛‌ طلاب باید برای حضور موفق در جهان توانمندی های مختلفی داشته باشند که از آن جمله می توان به زبان بین المللی، فهم فرهنگی، علم، تسلط به قرآن و سنت، آشنایی با عقاید کشورهای اسلامی و... اشاره کرد.

برچسب ها: قم ، علما ، ادیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.