معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه قرار است وزارت کشور مبلغی را به مترو اختصاص دهد، اظهار داشت: این عمل مثال دوغ در دریا ریختن است و با این مبالغ نمی‌توان مشکل حمل و نقل را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تشکری هاشمی در دومین نشست معاونان حمل و نقل ترافیک کلان شهرهای کشور با اشاره به اینکه مبادله اطلاعات درخصوص حمل و نقل عمومی بین کلان شهرها باید بصورت مکتوب صورت گیرد، اظهار داشت: این عمل سبب خواهد شد تا برنامه 5 ساله شهرداری‌ها به یکدیگر نزدیکتر شود.

وی با یادآوری بحث آلودگی هوا و توسعه حمل ونقل عمومی در برنامه‌های مطرح شده توسط معاونان حمل ونقل ترافیک کلان شهرهای کشور گفت:‌ باید از خودروهای بی‌کیفیت در تاکسیرانی ممانعت شده تا ایمنی شهروندان به مخاطره نیافتد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران باتاکید بر عزم جدی در طرح معاینه فنی و آلودگی هوا افزود: باید اصلاح قانون از سوی نمایندگان مجلس و اجرای دقیق آن از سوی پلیس باجدیت صورت گیرد ضمن اینکه نباید اجازه ورود خودروهای هیبریدی به عنوان تاکسی به شهر و ناوگان حمل و نقل عمومی را داد.

تشکری هاشمی با  بیان اینکه در موضوع حمل و نقل عمومی سه سال است که هیچ اتوبوسی به کلان شهرها داده نشده و قراردادی نیز با خودروسازان منعقد نگردیده، افزود: ضمن اینکه درخواست ما بر اصلاح سهم اعتبارات 93 است باید توجه داشت این امر معادل سه هزار دستگاه اتوبوس در یک سال و نه هزار اتوبوس در طول سه سال است و به معنای عقب بودن از استاندارهای حمل و نقل عمومی است که باید جبران گردد.

وی ادامه داد:‌ سهم اعتبار ناچیز اعتبار سال 93 که در بودجه دولت 80 میلیارد تومان پیش‌بینی شده نیز باید حداقل به 800 میلیارد تومان اصلاح گردد تا قادر به تامین اتوبوس‌های مورد نیاز شهروندان گردید .

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت در این راستا دست استمداد به سوی دولت دراز می‌کنیم و امیدواریم برخلاف گذشته که قول کمک به حمل و نقل عمومی از محل صرفه‌جویی در هدفمندی یارانه‌ها شده بود و محقق نگردید در این دوره تحقق یابد.

تشکری هاشمی با تأکید بر درخواست کلان شهرها در دومین نشست معاونان حمل ونقل ترافیک مبنی بر رفع مشکلات موجود در شبکه بانکی کشور و مصوبات آن افزود: امیدواریم قانون اصل جرائم راهنمایی و رانندگی و عوارض سوخت که حق قطعی شهرداری‌های کشور بوده و در بسیاری از شهرها و نیز بطور خاص در تهران داده نشده، درحالی که به بسیاری از سازمان‌ها اختصاص یافته مورد بازنگری قرار گرفته و حقوق شهرداری‌ها تضییع نگردد.

وی ادامه داد:‌ درصورتی که بودجه مورد نیاز شهرداری‌ها جهت توسعه‌ی حمل و نقل عمومی تصویب نگردد، افزود: عدم تحقق این امر شهروندان را در شهر با مشکل روبرو ساخته و موجب آلودگی هوا خواهد شد، ضمن اینکه باید حمل ونقل عمومی و زیرساخت‌ها توسط دولت تکمیل گردد.

وی با بیان اینکه مدیریت ترافیک در شهرها باید تعیین تکلیف گردد، تصریح کرد: این امر در تهران محقق شده به گونه‌‌ایی که شهر تهران دارای قانون خاص بوده و امیدواریم این قانون به سایر کلان شهرها نیز تسری یابد.

تشکری هاشمی با یادآوری پایین بودن بودجه 93 جهت توسعه حمل ونقل عمومی افزود: هرچند امکان اعمال تغییر در بودجه 93 کم است، اما باید از هم اکنون نمایندگان به فکر ایجاد تبصره‌ایی درجهت رفع این موضوعات بوده و مجددا قانون بودجه سنواتی پیش‌بینی گردد.

وی به وجود قوانین نیازمند به اصلاح در کشور اشاره کرد و ادامه داد: اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی درخصوص پارک‌های حاشیه‌ایی و قانون معاینه فنی و سایر موضوعات نیازمند اصلاح در جلسه آینده معاونان کلان شهرها مطرح و به عنوان لایحه‌ایی ارائه خواهد شد.

وی از قانون حمایت از سامانه‌‌های ریلی که با تأئید جدید دولت به شدت شهرداری‌ها را دچار مشکل کرده، بعنوان موضوع دیگر مطرح شده در این نشست اشاره کرد و افزود: این قانون شهرداری‌ها را از آنچه که هستند زمین‌گیرتر خواهد نمود.

تشکری هاشمی تأکید کرد: ما راضی به افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی نیستیم، ضمن اینکه در تمامی شهرهای دنیا این موضوع از طریق دولت رفع شده و اگر قرار باشد این موضوع با فشار بر مردم تحمیل گردد، قادر به پاسخگویی مردم نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه قرار است وزارت کشور مبلغی را به مترو اختصاص دهد، اظهار داشت: این عمل مثال دوغ در دریا ریختن است و با این مبالغ نمی‌توان مشکل حمل و نقل را رفع نمود.

وی با بیان اینکه انتظار ما بر این است که معاونان کلان شهرها درخصوص بهسازی پیاده‌روها و خیابان‌های عاری از خودرو و رفع مشکلات آن بیاندیشند، افزود: امضاء صورتجلسات  مرتبط با شهرداری توسط سه وزارت مسکن، کشور و صنعت‌ومعدن و ابلاغ آن به شهرداری‌ها سبب رفع مشکلات موجود در بحث پارک خودرو‌ها، ساماندهی آژانس‌ها و مسائلی از این قبیل خواهد شد چراکه تفاسیر متفاوت وزارت خانه‌ها از متن قانون سبب عدم اجرای صحیح قوانین خواهد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ضمن تشکر از وزارت کشور و خواستار حمایت آنان و نیز دبیرخانه کلان‌ شهرها به جهت اقدامات مؤثر در مجلس شورای اسلامی و معاونین کلان شهرها خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی برسد که هرکس دخالت می‌کند، پاسخگو نیز باشد.
انتهای‌پيام/

برچسب ها: دومین ، نشست ، معاونان ، حمل ، ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار