يک کارشناس فضای مجازی با اشاره به اظهار نظر اخير مرکز مطالعات ارتباطات جهانی وابسته به یک دانشگاه آمریکایی، گفت: اين مرکز با اشاره به تاثیر فیلترینگ در ايران اعلام کرد؛ توئیتر دیگر توانایی سازماندهی و ایجاد ناآرامی در ایران را ندارد.

"روح‌الله مؤمن‌نسب" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در خصوص ميزان بازدارندگی فیلترینگ برای برخورد با محتوای نامناسب سایت‌ها اظهار داشت: متاسفانه سیستم فیلترینگ کنونی دارای معایب بسیار زیادی است، که اين مطلب باعث شده؛ کاربران ایرانی دچار مشکلاتی در استفاده از وب شوند.
 
وي تصريح کرد: از يک سو راه‌های بسیاری برای دور زدن این سیستم معیوب وجود دارد و از آنجا که "ارائه دهندگان خدمات دسترسی" (موضوع ماده ۲۱ قانون جرايم رايانه‌اي) و "ارائه دهندگان خدمات میزبانی" (موضوع ماده ۲۳ قانون جرايم رايانه‌اي) مستقیماً وابسته به زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.
 
اين کارشناس فضاي مجازي بيان داشت: با توجه به تمرکز پالایش اینترنت در ایران از مبدأ (گیت‌ وی)، رفع اشکالات بسیار زیاد و به‌روزرسانی سیستم پالایش (فیلترینگ) اینترنت، از وظایف بدیهی وزارت فناوری اطلاعات است که لازم است به حل این مسئله مهم و اساسی بسیار اندیشیده شود.
 
وي افزود: با این حال پر واضح است که فیلترینگ با همه این مشکلات نیز توانسته است تا حدودی بازدارندگی ایجاد کند، به نحوی که بازدید تارنماهای فیلتر شده تا بیش از یک دهم کاهش پیدا می‌کند.
 
اين کارشناس فضاي مجازي با اشاره به اظهار نظر اخير مرکز مطالعات ارتباطات جهانی وابسته به یک دانشگاه آمریکایی، تصريح کرد: اين مرکز با اشاره به تاثیر فیلترینگ اعلام کرد؛ "توئیتر دیگر توانایی سازماندهی و ایجاد ناآرامی در ایران را ندارد"
 
مؤمن‌نسب در پايان خاطرنشان کرد: انشاءالله با تقویت و بروزرسانی سامانه‌های فیلترینگ در آینده‌ای نه چندان دور آمریکایی‌ها خواهند گفت؛ فیس‌بوک و گوگل هم دیگر توانایی ایجاد نا آرامی در ایران را ندارند. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار