دومین نشست مشترک دولت و مجلس به میزبانی بهارستان نشینان دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دومین نشست مشترک دولت و مجلس به میزبانی بهارستان نشینان دقایقی قبل در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز شد.  
 
پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بنای کابینه یازدهم تعامل با مجلس بود که وکلای ملت نیز در این راستا سنگ تمام گذاشته و با مجریان کشور راه تعامل در پیش گرفتند به گونه ای که این امر در بررسی لایحه بودجه و مسائل اقتصادی به خوبی نمایان است.  
 
براساس این گزارش هر چند طی چند روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی در خصوص لغو یا برگزاری نشست مشترک دولت و مجلس از زبان برخی مسئولان از جمله رئیس فراکسیون اصولگرایان و یا نایب رئیس اول مجلس مطرح می‌شد اما روز گذشته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت نشست مشترک قوای مجریه و مقننه بعد از نماز مغرب و عشا شامگاه چهارشنبه 9 بهمن به میزبانی مجلس برگزار خواهد شد که این گونه نیز شد.  
 
خبرنگاران که از ساعت‌ها قبل انتظار برگزاری این نشست را می‌کشیدند با موافقت مسئولین پارلمان قرار شد صرفا دقایق قرائت سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرآن را پوشش داده و پس از آن جلسه را ترک کنند که این اتفاق نیز افتاد .
 
در مدت کمی که خبرنگاران در جلسه حاضر بودند حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به همراه علی لاریجانی، وزرا و معاونین ساعت 18 و 45 وارد جلسه شدند.  
 
هم چنین حسین فریدون، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، الهام امین زاده معاون حقوقی، شهیندخت ملاوردی معاون امور زنان و بیژن نامدار وزیر نفت، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و معاونین پارلمانی قوه مجریه وارد جلسه شدند.  
 
از طرفی علی افراشته معاون اجرایی، حسین مظفر معاون نظارت و امیدوار رضایی معاون قوانین رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه حضور یافتند.  
 
البته یکی از نمایندگان به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: قاعدتا باید همه وزرا در این نشست شرکت کنند.
 
برخلاف پیش بینی‌های صورت گرفته تعداد نمایندگان حاضر در جلسه اندک بود و احتمال افزایش آن‌ها وجود داشت چرا که ابتدای جلسه بود.  
 
براساس این گزارش ساعت 18 و 54 دقیقه قرائت قرآن به اتمام رسید و مسئولان پارلمانی طبق وعده خود خبرنگاران را از صحن خارج کردند تا نشست مشترک دولت و مجلس در فضای دوستانه به دور از اصحاب رسانه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حاشیه ، صحن ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار