مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان از کسب جایگاه چهارم استان درتدوین استاندارهای ملی خبرداد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران همدان؛ تیموری درنشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در10ماهه گذشته 34 تدوین استاندارد انجام شده است که نتیجه بررسی تحقیقاتی وپژوهشی جمعی ازصاحب نظران اهل علم وفن وتجربه است واستان همدان بعدازاستانهای پیشرفته تهران؛ خراسان رضوی وآذربایجان شرقی موفق به کسب این جایگاه شده است.
وی افزود:درمدت 10ماهه گذشته؛ 218 پروانه استاندارد واحدتولیدی تمدید ؛ 62پروانه استاندارد صادر و23پروانه استاندارد تعلیق یاابطال شده است.
تيموري در ادامه به انجام3هزار و 621 نفر- ساعت آموزش و کار آموزي مديران کنترل کيفيت در 10ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: همچنين تعداد 531 نفر مدير کنترل کيفيت به اين اداره کل معرفي و بررسي و تأييد صلاحيت شده اند.
وی درمورد تجهیزشهربازی های استان گفت: 180 شهربازی دراستان شناسایی شده است که ازاین تعداد 23موردازآنها موفق به کسب گواهی ایمنی شده اند12وسیله بازی جمع آوری و18 وسیله توقیف یاصورت جلسه شده است.
وی با بیان اینکه در استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، 20 واحد آزمایشگاه دارای صلاحیت داریم، ادامه داد: 79 نفر در آن مشغول به کار هستند و افزون بر 4 میلیارد تومان برای آن‌ها سرمایه‌گذاری شده است.
وی عنوان کرد: در آزمون باسکول‌های همسطح 168 مورد و در وسایل سنجش سبک یک‌هزار و 394 مورد بازرسی انجام شده که 70 وسیله سنجش سبک دارای ایراد بوده و واحدها ملزم به تعمیر آن‌ شدند
وی درمورد شکایات ازواحدهای تولیدی در10ماهه گذشته گفت: 14واحدتولیدی به دادگاه معرفی شدند و113واحدصنفی نیزدردادگاه درحال بررسی است.
مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: در تجارت کنونی حاکم در جهان کالایی مسیر رشد و توسعه صادرات را طی می کند که در استانداردسازی و تولید آن کیفیت‌های مورد پذیرش بازارهای هدف رعایت شود.
مدیر کل استاندارد استان همدان ادامه داد: این موضوع نشان از این دارد که با نصب آبگرمکن خورشیدی و سیاست‌های کاهش مصرف انرژی می‌توان حماسه اقتصادی را رقم زد.
وی تأکید کرد: باید انرژی خورشیدی، باد، موج دریا را جایگزین گاز و نفت کرد./ش ک
برچسب ها: تدوین ، استاندارد ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.