مشاور وزیر امور خارجه کشورمان گفت: داشتن اعتماد به نفس دیپلماتیک یکی از مواردی است که در اجرای حرفه‌ای این عرصه، مورد نیاز است و بسیار خوشحالم که جمهوری اسلامی ایران اعتماد به نفس دیپلماتیکی را پیدا کرده و از صحبت کردن با قدرت‌های بزرگ هراسی ندارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "سید محمدکاظم سجادپور" مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در دوازدهمین کنگره سالانه حزب مردم‌سالاری با شعار حقوق شهروندی، اقتصاد عادلانه و دیپلماسی هوشمندانه درباره عرصه دیپلماسی کشور اظهار داشت:‌ سیاست خارجی مسئله‌ای فراجناحی و عمیقا ملی است، چرا که با قرار گرفتن در حوزه امنیت ملی در چارچوب فعالیت‌های فراجناحی عمل می‌کند.  
 وی افزود: هر چه در جامعه بحث‌های عالمانه و عمومی مطرح شود، حتما در تحقق اهدافی که به نفع همه خواهد بود کمک خواهد کرد.  
 
سجادپور شاخص‌های دیپلماسی هوشمندانه را اینگونه عنوان و تصریح کرد: ایجاد تعادل میان اصول ثابت و شرایط متغیر از جمله شاخص‌های مهمی است که مدنظر قرار می‌گیرد، چرا که شرایط جامعه‌ای منطقه سیاسی در حال دگرگونی و ایجاد تعادل و تحقق اهداف در اصول ثابت احتیاج به هوشمندی در عرصه دیپلماسی دارد.  
 
مشاور وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه یک لحظه غفلت به تمامی ابعاد و بنیاد‌ها در عرصه دیپلماسی آسیب وارد می‌کند، اظهار داشت: اجماع ملی نخبگان و پشتیبانی‌ همه‌جانبه از سیاست خارجی، شاخصه‌ دومی است که در این عرصه مد نظر قرار دارد.  
 
وی افزود: اجرای حرفه‌ای در سیاست خارجی به عنوان یکی از عمومی‌ترین مسائل هر جامعه‌ای نیازمند کار تخصصی است، چرا که برای مذاکرات ما نمی‌توانیم هر کسی را که آشنا به مجموعه و چارچوب‌های بین‌المللی نباشد اعزام کنیم.  
 
سجادپور بیان داشت: اجرای حرفه‌ای دیپلماسی یکی از ویژگی‌های این دیپلماسی هوشمندانه است چرا که نیازمند تحلیل‌های حرفه‌ای و گفتمان در بخش دیپلماسی است و هر دیپلماتی باید از هرگونه هیجان و جاروجنجال دور باشد تا بتواند امنیت مردم و نظام سیاسی را حفظ کند.  
 
مشاور وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: داشتن اعتماد به نفس دیپلماتیک یکی دیگر از مواردی است که در اجرای حرفه‌ای این عرصه مورد نیاز است و بسیار خوشحالم که جمهوری اسلامی ایران اعتماد به نفس دیپلماتیکی را پیدا کرده و از صحبت کردن با قدرت‌های بزرگ هراسی ندارد.  
 
وی بیان داشت: در تعامل دیپلماتیک باید بتوانیم منافع نظام و مردم را با اعتماد به نفس کامل ایجاد کنیم و البته در چند ماه گذشته دیپلماسی هوشمندانه حاوی نکات مهمی از جمله تغییر فضای بین‌المللی به نفع ایران بوده است و تصویری که از ایران در جامعه جهانی ایجاد شده بود به چالش کشیده شد و در واقع‌ ایران‌هراسان به حاشیه رفتند.  
 
سجادپور با بیان اینکه دیپلماسی هوشمندانه با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه است، تصریح کرد: عده‌ای دوست ندارند که ایران در خاورمیانه و غرب آسیا به عنوان یک قدرت منطقه‌ای عرض اندام کند و دائما در حال سنگ‌اندازی هستند و البته در عرصه داخلی هم برداشت‌های سطحی و تحلیل‌های لحظه‌ای در این میان به عنوان یک چالش وجود دارد اما باید ما به عنوان یک مسلمان به آینده امید داشته باشیم.  
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: مشاور ، وزیر ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار