بی بی سی عربی تصریح کرد روزانه 20 کودک در آمریکا به علت حوادث مسلحانه به بیمارستان منتقل می شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، مجله وابسته به مرکز درمان کودکان در آمریکا با انتشار تحقیقاتی اعلام کرد: هر روز بیست کودک و نوجوان در پی حوادث مسلحانه به بیمارستان منتقل می‌شوند.

از سوی دیگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، بر تلاش برای اصلاح قانون سلاح تاکید و تهدید کرد اگر مواضع کنگره آمریکا درباره این قانون تغییر نکند، وی به برخی از اختیارات اجرایی خود متوسل می‌شود.

وفاء الجباعی خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی درباره این مسئله گفت: تحقیقاتی که این مجله در زمینه زخمی شدگان حوادث مسلحانه انجام داده، بی سابقه است. در این مطالعه آمده است در سال 2009، روزانه بیست کودک در پی جراحت ناشی از حوادث مسلحانه به بیمارستان منتقل شده اند و 453 نفر از آنها به علت شدت جراحت جان خود را از دست داده اند. نود درصد از آنان پسر بودند. همچنین زخمی شدگان آفریقایی تبار ده برابر بیشتر از زخمی شدگان سفید پوست هستند.

هزینه درمان این کودکان به صد و چهل و هفت میلیون دلار رسیده است. شمار زیادی از این افراد نیز به معلولیت دایم مبتلا می شوند.

خبرنگار این شبکه در ادامه افزود: همچنان جدل بر سر اصلاح قانون سلاح پا برجا است و باراک اوباما بر لزوم اصلاح آن تاکید می‌کند.

چلیسا پارسون از مرکز امریکن بورگمن در این باره تصریح کرد: اقدام معجزه آسا برای جلوگیری از حوادث خشونت بار وجود ندارد. هر قدمی باراک اوباما بر می دارد در جهت تاکید بر نداشتن سوء پیشینه و بیماری روانی کسانی است که می خواهند سلاح داشته باشند. این مسئله به کاهش شمار قربانیان منجر می شود، اما راه حل جامع به دست کنگره است.

وفاء جباعی تصریح کرد: کنگره بزرگترین مانع دربرابر تصویب قانون جدید سلاح است. انجمن ملی سلاح نفوذ بسیار زیادی در میان اعضای کنگره به ویژه جمهوری خواهان دارد. این انجمن بیش از یک قرن در برابر هر تلاشی برای تشدید نظارت بر داشتن سلاح مقاومت کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار