رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ دولت به تنهایی نمی‌تواند در حل مشکل اعتیاد به تنهایی عمل کند و استفاده از مراکز داوطلبانه و تشکل‌های مردمی بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ احمد مسجد جامعی در نشستی که با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص مراکز درمانی ترک اعتیاد سطح شهر برگزار شد،‌ درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسئله اعتیاد در کشور مسئله‌ی بسیار مهم و اساسی است، گفت:‌ اعتیاد بسیاری از آفاتی را که در زندگی‌های جمعی و خانوادگی و فردی ظاهر می‌شود بوجود می‌آورد از این رو مورد توجه خاص سازمان‌های اجرایی کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند در مسئله اعتیاد گام بردارد،‌ افزود: مبارزه با اعتیاد به حظور و مشارکت نهادهای مردمی و تشکل‌های عمومی نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکرد اجتماعی جلسه امروز گفت :‌ می‌توان از کمک بسیاری از نجات یافتگان اعتیاد بهره جست و از حظور و مشارکت آنان در حل مسائل و مشکلات اعتیاد بهره جست و با احداث مراکز مهارت‌آموزی در کنار مراکز بازپروری در بازگرداندن معتادان به جامعه و حفظ شئنیت آنان یکی از گام‌های اساسی و مسئله مورد توجه در این جلسه بود.

وی در ادامه با بیان اینکه با همکاری مدیریت شهری مراکزی که با کمبودهایی مواجه هستند، تجهیز می‌شوند، افزود: درسال آینده دو مرکز جدید درمانی را ساماندهی می‌کنیم که در حوزه‌ی پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار مهم هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال 93 یک مرکز درمانی خارج از تهران تأسیس خواهد شد که خدمات درمانی و بازپروری خود را به شهر تهران ارائه می‌کند.

وی در پایان درخصوص مراکز درمانی فاقد مجوز گفت: مراکزی که مجوز ندارند باید کسب مجوز کنند همچنین باید بسیاری از مراکز داوطلبانه که در برطرف ساختن اعتیاد در سطح جامعه مؤثر هستند، بهره جست.


انتهای‌پيام/
برچسب ها: مرکز ، درمانی ، ترک ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار