معاون اول رئیس جمهور گفت: در مرحله جدید بخشی از منابع درآمد را به بحران‌های اصلی کشور از جمله سلامت مردم اختصاص خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛  اسحق جهانگیری صبح امروز در دیدار آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در سخنانی با اشاره به اقدامات دولت برای حل مشکلات کشور در بخش‌های مختلف بیان کرد: مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات در واقع در کشور وجود داشت که دولت به صورت جدی دنبال حل این مشکلات بود.

وی بیان کرد: در ماه‌های اخیر بخش قابل توجهی از مشکلات برطرف شده و دولت‌ آماده کارهای بهتری برای توسعه کشور است.

معان اول رئیس جمهور بیان کرد: از جمله مشکلات اساسی کشور و گرفتاری‌های اصلی مردم گرانی، تورم، رکود اقتصادی و کمبود کالاهای اساسی بود.

وی با اشاره به اوضاع کشور در عرصه بین المللی گفت: در فضای بین‌المللی از کیان هسته‌ای کشور و دستاورد مهم دانشمندان در چارچوب سیاست‌هایی که رهبری ترسیم کردند حرکت کردیم و وارد مذاکرات پیچیده هسته ای با قدرت‌های بزرگ شدیم.

جهانگیری اضافه کرد: امروز آرامش و اعتمادی در فضای بین المللی به وجود آمده و در توافقات از موضع عزت، حکمت، مصلحت و تدبیر در حرکت هستیم و در مسائل اقتصادی هم پیشرفت بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به مسئله هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: مصرف زیاد انرژی در ایران نسبت به همه کشورهای دنیا بالا است و اگر مصرف به همین شدت اضافه شود ممکن است که در آینده با مشکل مواجه شویم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و علما برای آغاز هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: این طرح در اجرا با مشکلاتی مواجه شد و ما بیش از یک و نیم برابر کل درآمد یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت کردیم و 77 میلیون نفر جمعیت کشور یارانه می‌گیرند و این یارانه به همه افراد تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در مرحله جدید بخشی از منابع درآمد را به بحران‌های اصلی کشور از جمله سلامت مردم اختصاص خواهیم داد./ش ک
برچسب ها: قم ، معاون ، اول ، رییس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.