سرانجام طرح "سینما سلام" با اتفاقات غیر منتظره در روز 10 بهمن ماه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، دکتر "حجت‌الله ایوبی" معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی با مهندس"عزت‌الله ضرغامی" رئیس سازمان صدا و سیما دیدار و گفت‌وگو کرد و رئیس سازمان صدا وسیما در این نشست، از آرامش ایجاد شده بر فضای سینمای کشور و به کارگیری مدیران صاحب نام و کارآزموده به عنوان دستاوردی مهم یاد کرد و جو حاکم بر سینمای امروز ایران را امیدوار کننده برشمرد.

همچنین در این هفته دیداری با «ماسیمو برای» وزیر میراث، فعالیت های فرهنگ و گردشگری ایتالیا در موزه سینما داشت.

با آغاز تحویل حضوری بلیت های فجر، جشنواره یک قدم به جلو حرکت کرد و در این هفته جدول نمایش مردمی فیلم های جشنواره ارائه شد و همچنین کارت های اهالی رسانه داده شد کارت هایی که جای گله گذاری هم داشت چراکه نوع ارائه کارت ها و سهمیه ندادن به رسانه مورد پسند قرار نگرفت و یا تنظیمات نامناسبی را در این مورد اعمال کردند.

در این هفته برای دونفر از اهالی سینما بزرگداشت برگزار شد یکی از آنها از سوی خانواده شهدا برای ابراهیم حاتمی کیا و فریبرز عرب نیا از سوی فرهنگسرای ارسباران صورت گرفت که استقبال بسیاری از این مراسم شد.

متاسفانه در این هفته پرتو مهتدی (مترجم و منتقد قدیمی سینما) در گذشت و در میان بغض و اندوه جمعی از سینماگران و همکارانش از مقابل خانه سینما تشییع شد. 

طرح هدیه سازمان سینمایی به مردم که با عنوان «سینما سلام» مطرح شده است، در تاریخ 10 بهمن ماه و در آستانه جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تمام استان های ایران اجرایی شد اما اجرایی که دردسرهایی را هم به خاطر پیش بینی نکردن اتفاقات غیر منتظره رخ داد و ازدحام جمعیت برای استقبال از این طرح به شکستن شیشه ها و درهای سالن های سینمایی ختم شد.

اما در مورد اخبار جشنواره که افتتاحیه آن جمعه در تالار وحت برگزار می شود اجرای آن را فرزاد حسنی بر عهده دارد و تنها سخنران آن رئیس سازمان سینمایی است و در ادامه با بزرگداشت‌هایی که درنظر گرفته شده برنامه‌های متفاوتی را پیش بینی کردند.

انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار