بر طبق نتایج مطالعات اخیر، دیابت به عنوان یک عامل مستعد کننده، خطر ابتلا به "عفونت‌های قارچی" و یا تشدید این بیماری‌ها را افزایش می دهد.

ابراهیم مشتاقی کارشناس ارشد قارچ شناسی‌ پزشکی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قارچ‌ها از عوامل اصلی بروز "عفونت‌" بوده که به ویژه در بین افراد دچار نقص سیستم ایمنی، دارای شیوع و عوارض بالایی هستند.

وی با بیان اینکه افراد در معرض خطر "عفونت‌های قارچی" بسیار زیاد هستند، اظهار داشت: بررسی‌ها و مطالعات نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر به دلیل افزایش بیماران در معرض خطر، عفونت‌های قارچی نیز شیوع بیشتری یافته‌اند.

مشتاقی با اشاره به نقش برخی از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مزمن در بروز عفونت‌های ناشی از قارچ ها تاکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، دیابت به عنوان یک عامل مستعد کننده، خطر ابتلا به "عفونت‌های قارچی" و یا تشدید این بیماری‌ها را افزایش می‌دهند.

وی یاد آور شد: علاوه بر دیابت، برخی دیگر از بیماری‌ها و عوامل مانند بیماری‌های متابولیک، بدخیمی‌های خونی و برخی دیگر از سرطان‌ها، ایذر‌، مصرف بی رویه و طولانی مدت تعدادی از آنتی بیوتیک‌ها، داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی و اعتیاد به مواد مخدر نیز می‌توانند خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی را افزایش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دیابت ، عفونت ، سیستم ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار