عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت:بیماری های روانی با الگو های رفتاری و روان شناختی همراه هستند.

رحیم خلیل زاده در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: بیماری های روانی جزء بیماری هایی محسوب می شوند که با الگوهای رفتاری و روان شناختی همراه بوده بطوری که در این نوع بیماری ها بیمار هم باعث ناراحتی خود و دربعضی موارد هم باعث ناراحتی و اذیت اطرافیان می شود.

خلیل زاده در ادامه افزود: بیماری های روانی در بعضی موارد حاد باعث از دست دادن قضاوت شخص می شود.

وی خاطر نشان کرد: این بیماری مانند بیماری های جسمی دارای علایم خاص نمی باشد.

وی در ادامه گفت:بیماری های روانی دارای یک تقسیم بندی کلی شامل بیماری های روانی خفیف و شدید می باشد که افسردگی و اضطراب از نوع خفیف و از دست دان بصیرت و مختل شدن قضاوت از نوع شدید بوده، که با علایمی همچون هذیان و جنون همراه است.

خلیل زاداه در ادامه خاطرنشان کرد: بیماری های نوروتیک، اختلال شخصیت و اختلال روان تنی از جمله دیگر تقسیم بندی های این نوع بیماری ها است که می توان به ترتیب به انواع جنون، از دست دان هویت و شکایات جسمانی اشاره کرد.

خلیل زاده با بیان اینکه برای این گونه بیماری ها علت قطعی مشخص نشده گفت: در بروز این بیماری ها عواملی مانند تربیت، ژنتیک، عوامل اجتماعی و بیولوژیکی دخیل می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ژنتیک در بروز این بیماری نقش مهمی دارد.

خلیل زاده در رابطه با درمان و راه های پیشگیری این بیماری افزود: این گونه بیماری ها در سه سطح، پیشگیری و درمان می شوند که مرحله اول آن مراجعه به مشاور و دیدن دوره های آموزشی خاص، مرحله دوم مرحله تشخیص بیماری و درمان و مرحله سوم برای بیمای های شدید مانند جنون است که این گونه بیماران باید برای درمان از بازتوانی استفاده کنند.

خلیل زاده اظهار کرد: از روش رفتار درمانی و دارویی نیز می توان برای درمان این گونه بیماری ها استفاده کرد که موثرترین نوع درمان استفاده از دو روش رفتار درمانی و دارویی به صورت همزمان می باشد.

وی تاکید کرد: بیماری های خلقی، اضطرابی و افسردگی از جمله بیماری های روانی شایع می باشد./ش

برچسب ها: بیمار ، ارومیه ، شامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.