«ادگاردو اسعد» یک آرژانتینی لبنانی الاصل است که در ایام جوانی و تحت تأثیر انقلاب اسلامی به ایران سفر می‌کند و طلبه می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،وی علاقه زیادی به امام خمینی (ره) داشته و تمامی اتفاقات انقلاب اسلامی را زیر نظر گرفته است. وی پس از بازگشت به کشورش تبلیغ اسلام را اولویت زندگی خود قرار می‌دهد و به بولیوی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین برای تدریس و تبلیغ اسلام سفر و افراد زیادی را به دین اسلام جذب می‌کند.

این رزمنده لبنانی که در حال حاضر مبلغ برتر به شمار می‌رود، به دعوت مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی در جشن بزرگ انقلاب اسلامی که در مشهد برگزار شد، حضور پیدا کرده است.

ادگاردو با بیان اینکه قبل از انقلاب، شیعیان اطلاع کافی در مورد دین و ائمه نداشتند، عنوان می‌کند: دین اسلام در مرحله قبل از پیروزی انقلاب مظلوم و ناشناخته بود. دروان قبل از انقلاب اسلامی، جامعه و تربیت، غیر اسلامی بود و هویت عقیدتی و ایمانی وجود نداشت. اما در سال 1979 که انقلاب پیروز شد، امام خمینی(ره) با صدور انقلاب، روحانیون را برای تبلیغ دین به امریکای لاتین فرستادند که همین اقدام آثار زیادی به دنبال داشت.

وی افزود: شیعیانی که قبلاً خواندن قرآن را بلد نبودند، بعدها به جمع قاریان بین المللی پیوستند که این نیز از آثار و برکات انقلاب اسلامی بود. هم‌چنین کسانی که ائمه اطهار را به خوبی نمی‌شناختند، امروزه جزو طلاب حوزه علمیه و مبلغان دین اسلام در کشورهای غربی به شمار می‌روند.

او با اشاره به اینکه طی این سالها عده‌ای از بومی‌های آمریکای لاتین به کاروان اسلام پیوستند، می‌گوید: هم چنین در کشورهای مختلفی هم چون برزیل و ونزوئلا تعداد زیادی شیعه شده‌اند.

این رزمنده لبنانی الاصل با تأکید بر اینکه دلیل استقبال مردم از شیعه، ورود نور اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی به قلوب مردم بود، عنوان می‌کند: انقلاب اسلامی ایران، عظمت اسلام را با ترویج این دین مبین در مراکز فرهنگی جهان نشان داده استچ./ش

بهبودی

برچسب ها: انقلاب ، اسلامی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.