رودهن/

حریم روستاها با ساخت و سازغیر مجاز دچار آسیب و صدمه می شود

فرماندار شهرستان دماوند گفت: اگر ساخت و ساز غیر مجاز صورت گیرد، حقوق دهیاری ‏ها و حریم روستاها دچار آسیب و صدمه می شود.

ناصر محمودی فرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: از سوی دیگر، اصول کار در ساخت و سازهای غیر قانونی رعایت نمی شود و این امر با توجه به زلزله‏ خیز بودن منطقه می تواند ضررهای جبران ناپذیری به بار آورد.

وی ادامه داد: دهیاران ضمن جدیت در ممانعت از ساخت و سازهای غیر قانونی، باید موارد تخلف را از طریق بخشداری‏ ها پیگیری کنند تا شاهد کنترل این جریان در روستاهای شهرستان نیز باشیم.

محمودی ‏فرد تصریح کرد: دهیاران باید با جدیت بیشتر در جلوگیری از ساختو سازهای غیر مجاز، حافظ حقوق مردم، دولت و منابع ملی باشند.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: در حال حاضر، مبارزه با ساختو سازهای غیر مجاز یکی از وظایف مهم و خطیر تمام مسئولان دولتی و نهادهای مردمی است.

وی ساخت و ساز غیر مجاز را دست اندازی به منابع طبیعی و تضییع حقوق مردم و دولت خواند و افزود: به نظر میآید که در این زمینه باید کسانی که حتی در یک روستا مسئولیتی دارند، جدیت و نظارت بیشتری داشته باشند.

محمودی‏ فرد با بیان اینکه انتظار داریم این حقوق به خوبی رعایت شود، افزود: همه ما در هر جایگاهی که هستیم، باید مدافع حقوق ملی باشیم و اجازه ندهیم که برای کسب برخی از درآمدها، اقدام به انجام کارهای خلاف شود.

فرماندار شهرستان دماوند از بین بردن اراضی ملی را باعث بروز آثار مخرب در سرنوشت کشور و نسل های آینده برشمرد و افزود: با وجود کمبود منابع آب و سایر منابع که در منطقه، شهرستان، استان و کشور وجود دارد، ساخت و سازهای غیر مجاز مشکلات ما را در این بخش ها افزون می کند/ش ک.


برچسب ها: روستا ، حریم ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.