مدیر گمرک استان زنجان از صادرات 218 میلیون دلاری کالا از طریق گمرک استان طی 10 ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر گمرک استان گفت: طی امسال 217میلیون دلار کالا از گمرک استان صادر شده است و با این میزان صادرات، زنجان در رتبه شانزدهم کشور در میزان صادرات قرار می گیرد.

محمدی افزود: صادرات زنجان در ده ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش مالی ده درصد افزایش داشته است که این میزان از لحاظ وزنی از رشد 24 درصدی برخوردار بوده است.

این مسئول درخصوص انواع محصولات صادر شده از استان اضافه کرد : محصولات صادر شده از استان یا تولید استان و یا فراوری شده در استان هستند.

وی ادامه داد: 67 درصد کالاهای صادره از استان مربوط به گروه شمش فلزات، 12 درصد ترانسفورماتور، 8 درصد محصولات کشاورزی و باقی آن مربوط به دیگر گروههای کالایی می باشد.

مدیر گمرک استان با اعلام اینکه بیش از 98 درصد صادرات استان از طریق ترابری جاده ای صورت می گیرد، تصریح کرد: بخش کوچکی از صادرات استان از طریق سیستم ریلی صورت می گیرد که مقصد این صادرات ریلی عموما کشورهای آسیای میانه از جمله ازبکستان و تاجیکستان که اخیرا صادرات برخی محصولات به کشور عراق نیز تا مرز شلمچه توسط سیستم ریلی جابجا می شود.

محمدی خاطر نشان کرد : ترکیه، عراق، پاکستان، آفریقای جنوبی، چین، هند، آلمان، افغانستان، اسلواکی، امارات متحده عربی، ایتالیا، عسلویه، ترکمنستان، گرجستان، روسیه، ارمنستان، اسپانیا، آذربایجان، مجارستان، کنیا، هلند، اتریش، ازبکستان، عربستان سعودی، کره، سریلانکا، تاجیکستان، اسلوونی، کویت، یونان، مصر، تایلند، صربستان، ویتنام، استونی، بوسنی‌ هرزگوین، کانادا، کرواسی، اکراین، هنگ‌کنگ و ژاپن کشورهای مقصد صادرات استان زنجان در 10 ماه سال جاری به شمار می‌روند/ش ک.
برچسب ها: صادرات ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.