سرگروه هیئت سرمایه‌گذاران اروپایی گفت: مزایای منطقه آزاد انزلی عامل جذب سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، والتر فاویل ظهر امروز در جریان بازدید مدیران کنسرسیوم بین‌المللی سرمایه‌گذاری اروپا از منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: موقعیت منطقه آزاد انزلی در ترانزیت بین‌المللی ویژه است.

وی مزایای قانونی حاکم بر منطقه آزاد انزلی را سبب جذب سرمایه‌گذاران خارجی خواند و افزود: سرمایه‌گذاران ایتالیایی را دعوت می‌کنیم تا از مزایا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف منطقه آزاد انزلی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری پارازاگراس ایران و سوئد نیز در بازدید از منطقه آزاد انزلی گفت: گروه مذکور از 36 شرکت و سه بانک در کشورهای سوئد، ایتالیا و انگلستان تشکیل شده است.

جهان ارکوازی به فعالیت کنسرسیوم مذکور اشاره کرد و افزود: کنسرسیوم سرمایه‌گذاری پارازاگراس ایران و سوئد در پروژه‌های راهسازی، ساخت پالایشگاه، بیمارستان، نیروگاه، هتل و فرودگاه سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی منطقه آزاد انزلی را دارای مزایای ارزشمند برای سرمایه‌گذاری خواند و بیان کرد: کنسرسیوم سرمایه‌گذاری پارازاگرس ایران و سوئد آماده سرمایه‌گذاری به منظور ساخت بندرگاه در منطقه آزاد انزلی است.

ارکوازی بندر کاسپین را پروژه‌ای ویژه برای سرمایه‌گذاری ارزیابی کرد و یادآور شد: آماده بررسی ابعاد چگونگی همکاری مشترک در پروژه احداث بندر کاسپین هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در جریان بازدید مذکور با اشاره به مزایا و معافیت‌های قانونی حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در این منطقه اظهار کرد: ثبت شرکت با مالکیت صد درصد خارجی، آزادی ورود و خروج سرمایه و معافیت 20 ساله از مالیات از مهم‌ترین مزایای قانونی سرمایه‌گذاری در منطقه مذکور است.

رضا مسرور به جایگاه راهبردی ترانزیتی منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال ـ جنوب اشاره کرد و افزود: نزدیکی منطقه آزاد انزلی به مراکز صنعتی و پایتخت ایران، مجاورت با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز و همچنین واقع شدن گیلان در منطقه گردشگری و کشاورزی بخشی از ظرفیت‌های متمایز منطقه مذکور نسبت به دیگر مناطق آزاد کشور است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه آزاد انزلی سودآور است، تصریح کرد: هزینه اجرای موج‌شکن‌های بندر کاسپین از طرف مناطق آزاد انزلی پرداخت شده است.

مسرور از سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی استقبال کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری در ساخت بندر کاسپین به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر و مشارکت در ساخت هتل و مجتمع‌های گردشگری از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.