"طلال ارسلان" رئيس حزب دموکراتيک لبنان که به منظور رايزني با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است، با "حسين اميرعبداللهيان" معاون عربی و افريقای وزارت امور خارجه ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، طلال ارسلان رئيس حزب دموکراتيک و رئيس طايفه دروزي‌های ارسلانی لبنان که به منظور رايزني و مشورت‌های سياسی با مقامات کشورمان در صدر هيئتي به تهران سفر کرده است، با حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و افريقاي وزارت امور خارجه ديدار کرد. 

در اين ديدار دو طرف در خصوص تحولات منطقه خاورميانه از جمله تحولات لبنان، سوريه و فلسطين تبادل نظر کردند. 

رئيس حزب دموکراتيک لبنان ضمن تمجيد از نقش و مواضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مقاومت و عدالت انساني در جهان و منطقه، گفت: يکي از نقاط قوت جمهوری اسلامي ايران ارتباط نزديک با تمام طوايف و گروه‌های سياسي در منطقه به ويژه لبنان است. 

وي با اشاره به بحران سوريه تصريح کرد: گذشت زمان مواضع واقع بينانه جمهوری اسلامي ايران را درباره مسئله سوريه به اثبات رساند. 

امير عبداللهيان نيز در اين ديدار با تشريح مواضع کشورمان در خصوص تحولات منطقه گفت: امنيت و ثبات و وحدت ملي در لبنان همواره از اصول ثابت و مورد اهتمام جمهوري اسلامي ايران بوده است.


وي با اشاره به وجود رهبران حکيم و باتجربه در لبنان درباره آينده اين کشور ابراز اطمينان کرد. 

معاون عربي و افريقاي وزارت خارجه در خصوص مسئله سوريه اظهار داشت: جمهوري اسلامي همواره از راه حل سياسي و گفتگوهاي سوري-سوري و دخالت نکردن خارجي‌ها در امور داخلي اين کشور و ساير کشورهاي منطقه حمايت، و بر احترام به نظر و انتخاب مردم منطقه براي برون‌رفت از بحران‌هاي موجود تاکيد مي کند. 

امير طلال ارسلان در صدر هيئتي عالي‌رتبه از حزب دموکراتيک لبنان به تهران سفر و در طول اقامت خود در تهران با برخي از مقامات کشورمان ديدار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار