رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به کاهش دما و استقرار آن در استان گفت: این وضعیت تا اواخر هفته جاری در زنجان ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،احد یاغموری وضعیت جوی استان زنجان را طی 2 روز آینده نیمه ابری پیش‌بینی کرد و اظهار کرد: وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی چند روز آینده محسوب می‌شود.

وی سرعت وزش باد استان زنجان را حدود 10 متر بر ثانیه اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده از نقاط مختلف استان از جمله قیدار و خرم دره سرعت‌های وزش باد در حدود 14 و 15 متر بر ثانیه بوده است.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه وزش باد در سطح استان طی چند روز آینده تدوام می‌یابد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بارش‌های بیشتر از حد متراکم برای استان پیش‌بینی شده است.

این مسئول زمان پیش‌بینی شده برای بارش برف را در سطح استان زنجان سه‌شنبه و چهارشنبه اعلام کرد و گفت: بارشی برای 2 روز آخر هفته برای استان زنجان پیش‌بینی نشده است.

یاغموری با بیان اینکه پیش‌بینی‌های جوی معمولاً تا سه روز بسیار خوب انجام می‌شود و معمولاً درصد خطای آن بسیار کم است، ادامه داد: این نسبت برای فرجه زمانی پنج روز آینده خوب و بیشتر از این مدت زمان معمولاً قابل تغییر است.

وی به استقرار دمای سرد در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این وضعیت تا چند روز آینده ادامه می‌یابد.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان نوسان دمایی شهر زنجان را طی روز گذشته بین یک و 9 درجه زیر صفر اعلام کرد.

این مسئول دمای فعلی شهر زنجان را 6 درجه زیر صفر عنوان کرد و گفت: این دما در مقایسه با دیروز در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

یاغموری پایین‌ترین دمای گزارش شده از سطح استان زنجان را مربوط به قیدار دانست و اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته قیدار دمای 12 درجه زیر صفر را گذرانده است.

وی افزود: طی روز گذشته آب‌بر در گرم‌ترین زمان پنج درجه بالای صفر بوده که در مقایسه با چند روز گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان کاهش دمای استان را نسبت به روز پنجشنبه در نقاط مختلف بین هفت تا 12 درجه اعلام کرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، وزش باد ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.