وکلای ملت در نوبت عصر صحن علنی امروز مجلس درباره مشکلات زیست‌محیطی و عدم گنجاندن برنج ایرانی در سبد کالا تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، تا قبل از اینکه تعداد نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز (شنبه) به حد نصاب برسد تذکرات وکلای ملت استماع شد.  
 
مهمترین دغدغه‌های نمایندگان عدم گنجاندن برنج ایرانی در سبد کالای دولت و همچنین شرایط بد محیط زیستی کشور بود.  
 
نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه به عنوان اولین تذکر‌دهنده خطاب به رئیس‌ مجلس خواستار شد که اقشار ضعیف و آنهایی که حقوق بگیر نیستند بتوانند سبد کالا دریافت کنند.  
 
سید باقر حسینی نماینده مردم زاهدان در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصل 50 آن گفت: منطقه سیستان در شرایط بد آب و هوایی قراردارد و همانقدر که احیای دریاچه ارومیه از اهمیت برخوردار است، احیای دریاچه هامون نیز مهم است.
 
وی افزود: از دولت می‌خواهیم که به خشک شدن دریاچه هامون نیز توجه کند تا مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوای منطقه سیستان کاهش یابد.  
 
مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود و علی بزرگواری نماینده خرم‌آباد درباره عدم گنجاندن برنج ایرانی در سبد کالا به رئیس‌جمهور تذکر دادند و خواستند که برنج ایرانی جایگزین برنج خارجی در این سبد شود.  
 
سپس محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان با اشاره به اصل 3 قانون اساسی تصریح کرد: در بسیاری از استان‌ها بودجه به صورت نامتوازن توزیع شده است، مردم استان یزد 840 میلیارد تومان عوارض می‌دهند ولی بودجه عمومی و هزینه‌ای آنها در سال 93، 250 میلیارد از سوی دولت پیشنهاد شده است.
 
وی همچنین با اشاره به اصل 50 درباره آلودگی محیط زیستی کشور هشدار داد و همچنین خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت: با وجود بررسی لایحه بودجه تعداد زیادی از نمایندگان غایب هستند.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: نوبت ، عصر ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار