تروریست دستگیر شده در لبنان اعترافات بسیاری درخصوص دست داشتن در اقدامات تروریستی کرده است و از تروریستی به نام "نعیم عباس" نام برده که در اجرای 2 عملیات انتحاری در صیدا و انفجار خودرو‌‌‌‌یی در حارة و بسیاری از عملیات تروریستی دست داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، "عمر الاطرش " تروریست بازداشت شده توسط دستگاههای امنیتی لبنان در بازجوئی‌های بعمل آمده اعترافات زیادی درباره سلسله عملیات تروریستی در لبنان کرده است.

وی فاش ساخته است که فردی به نام "نعیم عباس" عاملان عملیات انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده را جابجا می کرده است. دستگاه‌های امنیتی لبنان که از شنیدن نام نعیم عباس تعجب نکرده اند می گویند او یکی از خطرناکترین افراد تحت تعقیب در لبنان است.

نعیم عباس یا ابوسلیمان تابعیت فلسطینی دارد و از آواراگان اردوگاه عین الحلوه است. نام اصلی او نعیم اسماعیل محمود و در سال 1970 میلادی متولد شده است. او از اعضای القاعده است و حلقه‌های اتصال میان القاعده و فتح الاسلام است.وی در دهه 90 به اتهام دست داشتن در شلیک موشک به فلسطین اشغالی توسط نیروهای امنیتی لبنان دستگیر شد.ابوجعفر المقدسی یکی از اعضای برجسته القاعده در منطقه نیز به همراه او دستگیر شده بود.

عباس پس از آزادی از زندان به اردوگاه عین الحلوه بازگشت و از آن پس همواره به عنوان فرد مظنون به دست داشتن در عملیات نظامی علیه نیروهای ارتش لبنان و یونیفیل تحت تعقیب بوده و در ناآرامی های عراق و سوریه شرکت داشته است.

وی در سال 2009 به عنوان یکی از مظنونان به دست داشتن در ترور ژنرال فرانسوا الحاج و ولید عیدو عضو مجلس لبنان از حزب المستقبل تحت تعقیب قرار گرفت.

براساس اطلاعات نهادهای امنیتی نعیم عباس در سالهای گذشته تحرکات بسیاری داشته و روابط خود را با داعش و گردانهای عبدالله عزام و جبهة النصره تقویت کرده است. وی یکی از نزدیک‌ترین افراد به ماجد الماجد سرکرده گردانهای عبدالله عزام بود.

براساس گزارش های رسمی امنیتی نعیم عباس اکنون در اردوگاه عین الحلوه بسر می برد و در ماه‌های گذشته در جلسات متعددی با حضور اعضای القاعده و داعش و فتح الاسلام  در این اردوگاه شرکت کرده است. 

هدف از برگزاری این جلسات هماهنگ کردن این گروه‌ها برای تشکیل اتاق مشترک عملیاتی و ارتباط منظم با گروههای تکفیری در لبنان بوده است.

"عمر الاطرش" در اعترافات خود گفته است که عامل اجرای دو عملیات انتحاری در صیدا را به نعیم عباس تحویل داده است و خودرویی را که قتیبه ساطم در حارة حریک منفجر کرد نیز او تحویل گرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار