افشين فرزام گفت: بعد از یک تست کلی که از تمام روئینگ سواران کشور داشتیم، 7 نفر در بخش جفت پاروی مردان، 8 نفر در بخش تک پاروی مردان و 7 نفر در بخش بانوان انتخاب شدند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، افشین فرزام بیان کرد: بلافاصله پس از تست تمرینات اصلی را به منظور حضور در بازیهای آسیایی اینچئون شروع کردیم. ابتدا اردوهای جفت پاروی مردان و بانوان را شروع شد. در بخش تک پاروی مردان نیز اردوها از این هفته آغاز می شود.

وی ادامه داد: تمرینات ما در این مقطع بیشتر بر روی بدنسازی، کارهای تکنیکی و تمرینات قدرتی و استقامتی متمرکز است تا بچه ها بتوانند آماده سازی پایه خوبی داشته باشند و از اردیبهشت تمرینات را با یک سبک فنی و خاص تر ادامه دهیم تا بتوانیم به اوج آمادگی برسیم.
فرزام تصریح کرد: بعد از تست، 2 مرحله اردو پشت سر گذاشتیم. این اردوها پیوسته تا بازیهای آسیایی ادامه خواهد داشت. یک سری مسابقه هم در این بین از جمله قهرمانی جهان، کاپ جهانی و کاپ آسیایی برگزار می شود که با صلاحدید فدراسیون به عنوان رقابت های تدارکاتی در آن ها شرکت خواهیم کرد.

وی افزود: البته امیدواریم شرایط فدراسیون و وضعیت مالی به گونه ای باشد که بتوانیم در حداکثر مسابقات حضور پیدا کنیم چراکه موفقیت در بازیهای آسیایی نیازمند تجربه ایست که در مسابقات بدست خواهیم آورد.

فرزام تشریح کرد: در حال حاضر بدلیل اینکه تمرینات بدنسازی، هوازی، ارگومتر و شنا را انجام می دهیم تا آخر زمستان دریاچه آزادی بهترین محل برای تمرین است. اما از اواخر فروردین باید به پشت یکی از سدها برویم تا تمرینات مسافت را آنجا انجام دهیم. اردوی برون مرزی نیز برای کارهای تخصصی تر نیاز است و اگر بتوانیم اردوی برون مرزی داشته باشیم بسیار مفید خواهد بود.

سرمربی تیم ملی شرایط فعلی روئینگ سواران را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: نسبت به سال گذشته در همین مقطع که برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می شدیم شرایط بچه ها بسیار خوب است و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند و اگر همین روند ادامه پیدا کند قطعا رکوردها ارتقا پیدا خواهند کرد.

وی افزود: به طور کلی شرایط حال حاضر تمرینات بسیار خوب است و امیدواریم با همین روند بتوانیم تا بازیهای آسیایی تمرینات را دنبال کنیم.

فرزام خاطرنشان کرد: بچه ها از نظر تغذیه و اسکان در وضعیت ایده آلی هستند و تمرینات هم خیلی خوب انجام می شود و تلاش می کنیم در فاصله باقی مانده تا مسابقات اصلی این شرایط ادامه داشته باشد تا بتوانیم نتایج خوبی در رقابت ها بگیریم.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار