رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این استان دربخش کشاورزی به پیشرفت و توسعه قابل توجهی دست یافته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛


ˈمحمد رضا صفریˈ با اشاره به پیشرفت های عظیم کشور در عرصه های مختلف افزود: سازمان جهاد کشاورزی این استان هم به نوبه خود در بخش کشاورزی به موفقیت های مهمی در امر تولید و توسعه اقتصاد کشور دست پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در زمینه محصولات کشاورزی از جمله صیفی جات، محصولات دامی و شیلات به مرز خودکفایی رسیده ایم .

صفری بیان کرد: از جمله دستاوردهای نظام اسلامی در بخش کشاورزی، افزایش اشتغال و توسعه صنایع فرآوری متناسب با تولیدات بوده است که تسریع در بهره وری منابع آبی و سدهای در حال احداث، افزایش بهره وری با اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار، توسعه باغات و تولید محصول در محیط های کنترل شده از جمله توفیق های حاصل شده در بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد:همچنین استان قزوین در زمینه تولید محصولات گوشتی، ماهی و آبزیان به نسبت قبل از انقلاب بسیار پیشرفت کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به بهره برداری از طرح های تولیدی و کشاورزی به مناسبت دهه مبارک فجر در این استان افزود: به همین مناسبت 71 طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی در این استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

صفری افزود: برای اجرای این طرحها که شامل 26 طرح آب و خاک، 33 طرح دام و طیور، یک طرح باغبانی، چهار طرح صنایع کشاورزی، سه طرح شیلات و چهار طرح تعاون روستایی است، افزون بر 348 میلیارد و 576 میلیون ریال هزینه شده است.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از طرحهای یاد شده ضمن بهره مندی 130 خانوار روستایی از خدمات زیربنایی، زمینه اشتغال 291 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در منطقه فراهم شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.