محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مونیخ گفت که مذاکره براساس توهم قدرت توسط مخالفان مورد حمایت خارجی دولت سوریه به دستیابی یک راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران این کشور کمک نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، ظریف در مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: من فکر نمی‌کنم که مذاکره براساس توهم قدرت مخالفان در ژنو که به سختی هر بخش در سوریه را کنترل می‌کند و حتی در داخل مناطقی که توسط گروه‌های مسلح در داخل سوریه کنترل می‌شود، نیز مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و دادن وعده‌های کاذب و امیدهای دروغین، به دستیابی به یک راه حل مسالمت‌آمیز برای این درگیری تراژدیک کمکی نمی‌کند.

وزیر خارجه ایران بر اهمیت تعیین اهداف واقع‌بینانه و اجازه دادن به مردم سوریه برای تعیین سرنوشت خودشان تاکید کرد.

ظریف خاطرنشان کرد که تهران بسیار خرسند خواهد شد که در مذاکرات سوریه حتی بدون حضور ایران در مذاکرات، دو طرف به توافق دست یابند.

مذاکرات ژنو ۲ روز جمعه بدون هیچ نتیجه ملموسی پایان یافت، ولی سازمان ملل گفته است که دو طرف درگیری در سوریه با برگزاری نشست در دهم فوریه موافقت کرده‌اند.

گروه به اصطلاح ائتلاف ملی سوریه و حامیان غربی آن اصرار دارند که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، برکنار شود و دولت انتقالی در این کشور تشکیل شود.

با این حال، دمشق این استدلال را رد کرده و می‌گوید که ائتلاف ملی سوریه، نماینده مخالفان این کشور نیست.

ایران بارها تاکید کرده است که بحران در سوریه باید از طریق یک راه حل سیاسی بومی و برگزاری انتخابات در این کشور حل شود.

سازمان ملل می‌گوید که با تشدید درگیری‌ها که از سال ۲۰۱۱ در سوریه آغاز شده است، بیش از چهار میلیون نفر سوری در سال ۲۰۱۴، مجبور به ترک خانه‌های خود خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار