مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نقش جشنواره فیلم فجر در آشتی دادن مردم با سینما قابل توجه است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، داننده با اشاره به اینکه جشنواره‌ي فيلم فجر جايگاه ويژه‌اي در تقويم سينمايي كشور دارد گفت: برگزاري جشنواره‌ها بسترهایی هستند براي حضور هنرمندان در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري و ارائه آثار خود و اطلاع از آخرين آثار توليد شده توسط ساير هنرمندان و طبيعي است كيفيت آثار و آمادگي اهالي فرهنگ و هنر براي بهره‌گيري از اين فرصت و دريافت ضعف و قوت‌ها به ارج و اهميت جشنواره خواهد افزود.

وی افزود: در اين ميان جشنواره فيلم فجر که براي اولين بار در استان برگزار مي‌شود هم براي هنرمندان و هم برای مردم اقشار مختلف مردم علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

داننده، جشنواره‌ی فیلم فجر و نمایش همزمان آثار این جشنواره در استان‌ها رایکی از راههای آشتی دادن مردم با سینما برشمرد و گفت: يكي از مهم‌ترين بحث‌ها در این زمینه، محتوا و كيفيت آثار سينمايي تولید شده هست؛ هرچقدر آثار فاخر و مبتني بر نياز زندگي مردم توليد شود به همان اندازه در جلب توجه مردم به آثار سينمايي موفقيت حاصل خواهد شد.

وی تاکید کرد: ساخت سالن‌هاي سينمايي استاندارد و به روز و اجراي برنامه‌هاي ابتكاري در جهت جلب نظر مردم به حضور در سينماها و ... از جمله برنامه‌هايي هستند كه مي‌توانند در اين زمينه مفيد و تأثيرگذار باشند.

براساس این گزارش جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در استان آذربایجان‌شرقی نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از پانزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری برگزار می‌شود./
 
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: نقش ، جشنواره ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.