مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان همدان از بازگشایی مجدد موزه هگمتانه همدان بعد از ایجاداستاندارهای مورد نیاز موزه ای خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ علیرضا ایزدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این موزه گفت : در 8 ماه گذشته با صرف 4 میلیارد ریال هزینه ، موزه ی هگمتانه همدان به عنوان مهمترین موزه باستان شناسی موجود در استان ، استاندارد سازی ، مرمت و ساختمان های آن ساماندهی شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون موزه هگمتانه ، با یک طبقه ساختمان و زیر بنای 600 متر مربع در محوطه تپه باستانی هگمتانه واقع شده است افزود: برای  مرمت و استاندارد سازی این موزه ، اقدامات اصلاح نما ،دیواره های خارجی و دیواره های داخلی ، سقف با استفاده با تایل و پنل های مقاوم ، در برابر صدا و حرارت ، ویترین های جدید ، اصلاح سیستم برق رسانی ، و نورپردازی ، ساخت مخزن امن اشیا ، ساخت اتاق حفاظت الکترونیک و مانیتورینگ ، غرفه عرضه محصولات فرهنگی ، اصلاح سیستم حفاظت فیزیکی ، الکترونیک ، کنترل تردد، اطفای حریق ، صوتی ، سرمایشی و گرمایشی انجام شده است.
وی از نگهداری اشیای مربوط به دوره های هخامنشی ، اشکانی و ساسانی در این موزه اشاره کرد و افزود : این اشیا در کاوش های استان کشف و در این موزه نگهداری می شوند و با بازسازی آن اشیای بیشتر و متنوع تری در معرض دید عموم قرار گرفته است./
برچسب ها: استاندارد ، موزه ، هگمتانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.