وزیرامور خارجه اوکراین نیز در دیدار وزیر خارجه کشورمان ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط دو جانبه و همکاری‌های دو کشور، که کیف تمایل قطعی برای روابطی گسترده و در چهارچوب منافع دو کشور با تهران دارد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در جریان دیدار وزیر امورخارجه اوکراین با "محمد‌جواد ظریف" وزیر امورخارجه کشورمان، آخرین وضعیت روابط دو جانبه، همکاری‌های دو کشور، کمیسیون مشترک اقتصادی و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
در این ملاقات که در حاشیه برگزاری پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد، وزیر امورخارجه کشورمان با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات و همکار‌ی‌های دو جانبه بر ضرورت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های روابط تاکید کرد.
 
وزیرامور خارجه اوکراین نیز در این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط دو جانبه و همکاری‌های دو کشور، خاطرنشان کرد که کیف تمایل قطعی برای روابطی گسترده و در چهارچوب منافع دو کشور با تهران دارد.
 
به گفته وزیر خارجه اوکراین ظرفیت‌های بالای این کشور در بخش‌های مختلف صنعتی – انرژی و نیروگاه‌های برق می‌تواند در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور بکار گرفته شود.
 
وی با اشاره به مواضع اصولی کشورش در برداشتن کلیه تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ به نتایج خوبی برای دو طرف منجر گردد.
 
دراین دیدار آخرین تحولات داخلی اوکراین و تحولات منطقه‌ای از جمله سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، دیدار ، اکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار