عضو تیم دامپزشکی اعزامی به شهرستان رودان گفت: متأسفانه توله‌ خرس ها ناپدید شده و تنها ردپایی از آن‌ها باقی است.

دکتر معماریان درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: پس از اعلام خبر رفت و آمد دو توله خرس سیاه آسیایی بسیاری از شهروندان از روستاهای اطراف برای دیدن این حیوان به روستای برنطین هجوم آوردند که متأسفانه این تجمع محیط را برای توله‌ها ناامن کرده و باعث شده باغی که طی چند هفته گذشته محل امنی برای رفت‌وآمد آن‌ها بوده دیگر برایشان امن نباشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ردپایی از توله‌ها را مشاهده کرده‌ایم، ادامه داد: با کمک 3 سگ تربیت شده و یک تیم 10نفره نزدیک به 3 روزاست که فضایی به مساحت حداقل 100هکتار از اطراف روستای برنطین را جستجو کرده‌ایم که تاکنون نتوانسته‌ایم توله‌ها را مشاهده کنیم.

عضو تیم دامپزشکی اعزامی در پاسخ به اینکه چرا در این مدت محیط زیست شهرستان اقدام به زنده‌گیری توله‌ها نکرده گفت: اداره محیط زیست به دلیل نداشتن امکانات لازم و البته نبود دامپزشک نتوانستند نسبت به زنده‌گیری اقدام کنند.

دکتر معماریان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به غیرعادی بودن حرکات توله‌ها و نزدیکی بدون ترس آنها به روستا این احتمال وجود دارد که این توله‌ها را از کودکی از مادرشان جدا کرده و توسط انسان بزرگ شده باشند ویا در فرضیه ای دیگر با جدا شدن از مادرشان از کوه‌های اطراف به روستا آمده باشند.

شایان ذکر است، دو توله خرس سیاه آسیایی از گونه‌های نادر و به شدت در معرض انقراض حدود3 هفته است که با ورود به باغی در روستای برنطین از توابع شهرستان رودان در استان هرمزگان از میوه‌های این باغ تغذیه می‌کنند اما از جمعه11بهمن ماه ناپدید شده و جستجو برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.
انتهای پیام/

برچسب ها: بدنبال ، توله ، خرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار