ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی انقلاب اسلامی که نمایشگاهی بزرگ از تجاری سازی محصولات مخترعین جوان است برگزار می شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: جایگاه علمی کشور در رتبه خوبی است، به طوریکه اوایل این رشد به صورت خیلی سریع بوده و ما باید تلاش کنیم تا این جهش‌ها را حفظ و بیشتر کنیم.

وی گفت: توجه به این نکته‌ که ارتباط بین علم تولید شده و بازار مغفول مانده است.اینجاست که نخبگان باید مورد حمایت بنیاد ملی قرار گیرند تا در جهت توانمند سازی آن به پیشرفت‌هایی برسند.


مخترعین نیاز به دالان‌های هماهنگ کننده دارند

ستاری گفت : فرهنگ سازی سه جانبه، مخترعین با کارگزاران جامعه نیاز به دالان‌های هماهنگ کننده برای ورود مخترعین به بازار دارو که مشاوره‌های مالیاتی، مشاوره‌های بیمه‌ای و... در عرضه محصولات به بازار مهم هستند.

وی گفت: امیدواریم تعداد قابل توجهی از مخترعین ارزش خود را به دست آورند و بعد از داوری در ششمین جشنواره معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان به طور کامل بتواند با تقویت صندوق‌های موجود از فعالیت‌های مخترعین حمایت کند.

همچنین در خصوص این‌که در این جشنواره برای اولین بار صندوق‌های BC تقویت می‌شود گفت: مسئله صندوق‌های خطر پذیر و این‌که مخترعین نمی‌دانند که این اختراع به ثروت تبدیل می‌شود مطرح خواهد شد.

دانشجویان مقطع لیسانس می‌توانند خلاق شوند

رئیس معاونت علمی و فناوری در ادامه گفت: دانشجویان لیسانس در این دوره از خلاقیت بیشتری برخوردارند و می‌توانند ایده‌های بهتری زا پیش ببرند تا بتوانند در یک قدمی ارائه اختراع به بازار قرار گیرند.

وی افزود: محصولاتی که با خلاقیت دانشجویان لیسانس طراحی می‌شود و به بازار می رود باید توسط معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان تقویت شود.


دستاورد‌های نخبگان تجاری سازی می‌شوند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی انقلاب اسلامی که نمایشگاهی بزرگ از تجاری سازی محصولات مخترعین جوان است، با حمایت معاونت علمی و فناووی گفت: در این جشنواره از 280 ثبت نامی در حوزه اختراعات و 200 ثبت نام قطعی شده، 448 در حوزه تجاری سازی، 25 شرکت دانش بنیان، 23 کارگذار، 29 سرمایه گذار دولتی و خصوصی، 6 کارگاه آموزشی، 12 مراکز رشد و پارک‌ها‌، 200 نیازمندی‌های بخش صنعت شرکت کرده‌اند.


وی در ادامه گفت: این جشنواره به منظور اجرایی سازی اقدام‌های ملی 5،6،7،8،9 راهبرد 2، راهبرد کلان سند را کشور در امور نخبگان برگزار خواهد شد.

 فن بازار مورد بحث قرار می‌گیرد

سورنا ستاری رئیس معاونت علمی و فناوری در پاسخ به سوال خبرنگاران در نشست ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی گفت: فن بازار حاصل چند پدیده‌ی جدیدی که دیده می‌شود و یکی از آن‌ها هم فن بازار است و بازار ایده با همکاری موسسات بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری که در پارک علمی و فناوری پردیس است، انجام می‌گیرد.

وی گفت: هدف از فن بازار آموزش و فرهنگ سازی است و ایده‌ها باید مراحل مالکیت را طی بکنند تا در آینده‌ ای نه چندان دور وارد فرا بورس شوند.

وی در مورد آخرین وضعیت بورس ایده گفت: بورس ایده مفاهیم جدیدی است که هماهنگی‌های زیادی در ششمین جشنواره صورت گرفته و یکی از بحث‌های مهم این جشنواره است.


 شناسنامه اختراعات به روز شده‌اند

 دبیر علمی ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی در نشست پیش از ظهر امروز گفت: نمایشگاه بین المللی فجر انقلاب اسلامی که از چهاردهم تا هفدهم بهمن ماه برگزار خواهد شد و بسیاری از فعالیت‌ها شاید موفقیت میدانی داشته باشد و معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان با دقت و علاقه به پیگیری این اختراعات می‌پردازد.

وی اظهار داشت: در این جشنواره دو تفاوت عمده با جشنواره قبلی دارد که اجرای این جشنواره با همکاری بسیج علمی و فناوری صورت خواهد گرفت و مطمئن‌ترین سازمانی، ایجاد مشارکت در جهت کاربردی کردن محصولات خواهند رفت.


انتهای پیام/
وی در ادامه گفت: رویکرد اصلی این جشنواره بهره برداری حداکثری از منابع مالی و مردمی بخش خصوصی است، که با اهمیت دادن این روابط پیشرفت پایدار‌تری صورت خواهد گرفت.

الستی در ادامه توضیح داد: ما در تلاشیم که شناسنامه اختراعات به روز باشد تا شرکت کنندگان بتوانند راحت‌تر اختراعات خود را به سرمایه گذاران معرفی کنند.

همچنین حدود یک سالی هست که یک موسسه‌ای با بنیاد در جهت ایده سازی خلاقان می‌پردازد که حدود دویست حوزه فناورانه در بخش خصوصی جمع آوری شده است.


برچسب ها: معاونت ، علمی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار