اندیشکده بلفر نوشت : حمایت از نقش آمریکا در جهان رو به کاهش است آنهم در برهه ای که واشنگتن به شدت به این حمایت نیاز دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این اندیشکده در تحلیلی به قلم نیکلاس برنز نوشت : نتیجه نظر سنجی که پاییز سال گذشته مرکز تحقیقاتی پیو و شورای روابط خارجی برگزار کردند نشان داد آمریکایی ها در حال درونگرا و نیز خسته شدن از مسئولیت های متعدد کشورشان در جهان هستند.

نویسنده که خود یکی از اعضای هیئت مدیره شورای روابط خارجی است در ادامه مقاله نوشت این نظر سنجی مشخص کرد : 

- پنجاه و سه درصد پاسخ دهندگان می گویند آمریکا نسبت به یک دهه قبل قدرت کمتری دارد.
- هفتاد درصد مردم معتقدند احترام آمریکا کمتر شده است.
- پنجاه و دو درصد معتقدند آمریکا از لحاظ بین المللی باید به امور خود بپردازد و اجازه دهد کشورهای دیگر به بهترین شکلی که خود می دانند به کارشان ادامه دهند.

بروس استروکس مدیر بخش « دیدگاهها درباره اقتصاد جهانی » در موسسه پیو اعتقاد دارد این احساسات نشاندهنده فقدان بی سابقه حمایت از تعامل آمریکا با بقیه قسمت های جهان است.
سوء ظن مردم آمریکا به نقش کشورشان در جهان قابل درک است. 

آمریکا از زمان حملات یازده سپتامبر 2001 دو جنگ بسیار منفور زمینی در افغانستان و عراق داشته است که طولانی ترین جنگ ها در تاریخ آمریکا بوده اند.

آمریکا با آسیب زننده ترین بحران اقتصادی از زمان « رکود بزرگ » روبرو شد و فشارها بر طبقه فقیر و متوسط افزایش یافت.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا سال 2011 خطاب به میلیون ها آمریکایی گفت :« زمان آن فرا رسیده است که بر ملت سازی در کشورمان متمرکز شویم.»

در عین حال ، نشانه هایی وجود دارد که حمایت از رهبری بین المللی آمریکا در کنگره در حال فروپاشی است.

در سمت چپ گرایان افراطی در حزب دموکرات نیز آشکارا حمایت کمتری از حفظ قابلیت های دیپلماتیک و نظامی آمریکا در سطح جهانی صورت می گیرد.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار