رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: دهه فجر، عنايت الهی به مردم ايران اسلامی برای تغيير حكومت سلطنتی به نظامی مبتنی بر تعاليم مكتب اهل بيت(ع) بود.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی پيش از ظهر امروز یکشنبه(13بهمن)‌در ديدار جمعی از مديران دارويی كشور با بيان اين مطلب، امام خمينی(ره) را پرچمدار اين نظام الهي خواند و با گراميداشت ياد و خاطره امام(ره) و شهيدان، گفت: بايد اين ميراث گرانبها را منطبق با پيشرفت‌های روزانه علمی و اقتصادی و مبتنی بر فرهنگ اسلام و تشيّع برای نسل‌های بعدی به يادگار گذاريم.

وی در ادامه سخنان خويش با طرح چند سؤال درباره اوضاع توليد داخلی مواد اوّليه داروسازی و تجهيزات پزشكی، به برنامه‌های دوران سازندگی اشاره كرد و گفت: درآمدهای هنگفت نفتی در دهه اخير، مسؤولان را به جاي توجه به توليدات داخلی، متوجه كالاهای وارداتی كرد و متأسفانه تب وارداتی كردن كالاها دامن مسايل مربوط به سلامت مردم را هم گرفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بيان مصاديقی از اوضاع تحقيرآميز دارويی كشور در سال‌های قبل از انقلاب گفت: پس از پيروزی انقلاب، در شوراي انقلاب به فكر برنامه‌ريزی براي تأمين دارو در داخل افتاديم كه به خاطر اتفاقات سياسی و مشكلات جنگ، كار عمده‌ای، انجام نشد.

وی در ادامه افزود: پس از پايان جنگ و با شروع دوران سازندگی توجه به توليدات داخلی دارو يك مسئله استراتژيك بود تا علاوه‌ بر تأمين نيازهای داخلی، جهان سوم و كشورهای اسلامی را نيز پوشش دهيم.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، توجه به مواد اوّليه را ضرورت استقلال داروسازي دانست و گفت: براي اين كار برنامه داشتيم كه كارخانه بزرگی را در اصفهان احداث كرديم، ولی به حال خود رها شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام وجود نيروي انسانی براي همه رشته‌های پزشكی و داروسازی را سرمايه ايران اسلامي خواند و گفت: اگر در سطوح مديريتي اراده‌اي براي استقلال داروسازی باشد، ظرفيت انسانی ايران هميشه جوابگو خواهد بود.

وی با اشاره به لايحه طرح جامع تأمين اجتماعی در دولت سازندگی، گفت: آن طرح شاخص‌هايی در مسكن، تحصيل، درمان، غذا و اشتغال داشت كه اگر توجه می‌شد، نيازمندی مردم در ايران بی‌معنا بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تشريح عواقب آن طرح، به نگاه دولت سابق به تأمين اجتماعی و سازمان آن پرداخت و گفت: مسئله چنان براي مسؤلان وارونه شده بود كه دست دولت به جيب تأمين اجتماعی رفت و امروزه متأسفانه خبرهای نگران‌كننده‌ای از آسيب‌های جدي آن سازمان را می‌شنويم.

گفتنی است؛ در آغاز اين ديدار ابتدا حجت‌الاسلام‌والمسلمين قدس‌محلاتي به بيان ديدگاه خويش درباره دهه فجر پرداخت و سپس دكتر سيامك افاضلی، نائب رئيس انجمن صنايع همگن دارويی استان البرز گزارشي از اوضاع دارويی كشور ارائه كرد و به سؤالات آيت‌الله هاشمی رفسنجانی درخصوص درصد داروهای وارداتی، توليدات مواد اوليه داروسازی و ضرورت‌های توجه به خوداتكايی دارويی پاسخ گفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار