در اواخر دهه 1950/1330 وسپا حدود 500 نمونه از موتورسیکلت نظامی 150TAP را که به توپ سبک وزن M20 مجهز بود تولید کرد.
اگرچه اطلاعاتی در اینترنت موجود است که ادعا دارد موتورسوارها می توانسته
اند در حال حرکت با توپ M20 شلیک کنند اما وزن 150 کیلوگرمی 150TAP و عدم
دسترسی به مکانیزم شلیک M20 چنین امری را غیرممکن می سازد.
کمپانی ایتالیایی وسپا نمونه اولیه «نیروهای مسلح وسپا» را در طول سال های 1949/1328 تا 1951/1330 آماده کرد که از خصوصیات ویژه ای برخوردار بود: وزن پائین، مانور بهتر در سرعت های پائین، مصرف سوخت کم تر، قابلیت حمل لاستیک زاپاس و امکان تعویض سریع لاستیک عقب یا جلو (تصورش را بکنید؛ تعویض لاستیک درحالی که به سمت شما شلیک می شود!) و سیستم انتقال نیروی مطمئن (زنجیرچرخ ها یکی از نقاط ضعف موتورسیکلت های آن دوران بودند). ویژگی های قابل توجه آن بر بسیاری از موتورسیکلت های نظامی ان دوران تاثیرگذار بود. برای این نمونه اولیه با گزینه های مختلفی از جمله مسلسل روی فرمان، یک دستگاه رادیو زیر صندلی و زره های محافظ پاها پیشنهاد شده بود.
کمی بعد ارتش فرانسه اعلام کرد که به وسیله نقلیه بهتری برای نیروهای ویزه خود احتیاج دارد و رقابتی بین کمپانی های فرانسوی به وجود آورد. نتیجه کار انتخاب مدل وسپا از بین گزینه های متعدد بود.
مشخصات کاملا متفاوت آن را از دیگر اسکوترهای زمان متمایز می کرد. یک موتور 150 سی سی دوزمانه نیروی مورد نیاز آن را تامین می کرد.
علاوه بر موتور و اسلحه M20 ویژگی های منحصربفرد دیگری نیز وجود داشت؛ چارچوب تقویت شده و بیشینه سرعت 64 کیلومتر در ساعت.
موتورسیکلت های TAP به گونه ای طراحی شده بودند که با یک چترنجات در محل موردنیاز که معمولا یک سطح با پوشش کاه بود فرود آیند در حالی که از قبل مونتاژ شده و آماده استفاده فوری بودند. تجهیزات قابل توجه آن ها را به یک سلاح کارآمد در مقابله با دشمنان تبدیل می کرد. M20 که اصولا به عنوان یک اسلحه ضد تانک طراحی شده بود TAP را به موتورسیکلتی مرگ بار تبدیل می کرد. این اسلحه از فاصله 6.4 کیلومتر هم قابل استفاده بود.