نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سخنان و مواضع اخیر رئیس‌جمهور و دیگر سران آمریکا گفت: این سخنان به این دلیل است که تفکر انقلاب اسلامی گلوی آمریکا را می‌فشارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، منصور حقیقت‌پور در مراسم بزرگداشت دهه فجر که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم که در امامزاده سید معصوم برگزار شد نقش و تاثیرگذاری مردم در انقلاب اسلامی را ستود و گفت:‌ انقلاب اسلامی را می‌توان به جرات یکی از مهم‌ترین و بزرگترین پدیده‌های قرن اخیر دانست چراکه این انقلاب به تمام معنا یک انقلاب کامل بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی توانست نظام ارزشی را تغییر دهد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در عرصه جهانی دارای دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای بوده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران توانست اسلام را به متن زندگی مردم بازگرداند، افزود: قبل از انقلاب اسلامی در پایتخت کشور اجازه تفسیر آیاتی از قرآن که مربوط به جهاد بود داده نمی‌شد و اجازه پیشرفت و ترقی کسانی که از لحاظ دیانت دارای جایگاه مطلوبی بودند، داده نمی‌شد.

حقیقت‌پور ارائه مدل حکومت بر پایه ولایت فقیه را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب ایران به دنیا این مفهوم را ارائه کرد که باید در زمان غیبت امام عصر (عج) جامعه از ولی فقیه پیروی کند.

وی با اشاره به اینکه در حکومت ولی فقیه پاک‌ترین، شجاع‌ترین و انقلابی‌ترین علمای زمان در راس حکومت ایران قرار گرفت، عنوان کرد: به همین دلیل شاهد بودیم که حجم گسترده‌ای از حملات نسبت به جایگاه ولایت فقیه بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصل ولایت فقیه یکی از اصول کلیدی است و موفقیت مدل بی‌بدیل شیعه در اداره حکومت از طریق اصل ولایت فقیه به اثبات رسید.

وی با اشاره به اوضاع کشور سوریه، گروه‌های تروریستی را مورد حمایت آمریکا دانست و گفت: آیا غیر از 11 سپتامبر که علت وقوع آن هم هنوز مشکوک است آیا هیچ جریان تروریستی علیه آمریکا شکل گرفته است؟

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه دشمنان علاوه بر بعد خارجی در بعد داخلی نیز علیه انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند در داخل کشور شیعیان سکولار تربیت شده و یا افرادی تربیت شوند که دارای تعصبات قومی باشند./ش


برچسب ها: قم ، انقلاب ، اسلامی ، پدیده ، قرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.