دبیر اجرایی همایش ادیان توحیدی گفت: نخستین بار مسیحیان آشوری و صابئین در همایش ادیان توحیدی سال جاری حضور می یابند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، فریبرز راهدانˈ در نشست خبری همایش ادیان توحیدی در اصفهان افزود: صابئین گروهی مذهبی و پیرو حضرت یحیی هستند که در قرآن از این دین به عنوان یک دین آسمانی یاد شده است و در ایران دارای جمعیت 25 هزار نفری و بیشتر ساکن استان خوزستان هستند.
وی تصریح کرد: آثار و ابنیه تاریخی زیادی از زرتشتیان، ارامنه و کلیمیان در اصفهان وجود دارد که پیش زمینه فعالیت های مشترک میان ادیان مختلف در این استان است.
وی با بیان اینکه شکل گیری دبیرخانه ادیان توحیدی در اصفهان با استقبال خوب ادیان توحیدی روبه رو شده است، اظهار کرد: محور فعالیت های این دبیرخانه علمی و فرهنگی است.
رییس مرکز مطالعات اسلامی دفتر اصفهان عنوان کرد: توجه به مشترکات بین ادیانی از جمله منجی گرایی، چاره جویی برای چالش های ادیان مختلف و ایجاد فضایی به منظور گفت و گو و تعامل میان رهبران ادیان توحیدی از برنامه های این دبیرخانه است.
وی تصریح کرد: در همایش ادیان توحیدی امسال نمایندگان عالی ادیان و 300 نفر از پیروان ادیان توحیدی در قالب هیات های مذهبی با لباس های متحد الشکل حضور می یابند.
راهدان گفت: مجموعه مقالات برتر همایش قبلی ادیان توحیدی و چکیده مقالات به صورت مجزا در دو کتاب به چاپ رسیده که در همایش بین المللی ادیان توحیدی توزیع خواهد شد.
همایش ادیان توحیدی هفدهم بهمن سال جاری با حضور نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ادیان توحیدی در اصفهان برگزار می شود. /ش


انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.