رییس دبیرخانه ادیان توحیدی اصفهان معرفت افزایی و بصیرت افزایی را از ثمرات برگزاری همایش ادیان توحیدی دانست و گفت: شناخت ادیان از یکدیگر بسیاری از مشکلات موجود در میان آنها را رفع می کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در نشست خبری همایش ادیان توحیدی در اصفهان افزود: اصل ارتباط میان ادیان اهل کتاب در اسلام توصیه شده و از سیره اهل بیت (ع) است.
وی با بیان اینکه وجود ادیان مختلف در ایران از گنجینه های فرهنگی کشور ما است، اظهار کرد: این امر وجود خداپرستی و توحید از اعصار گذشته در ایران را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: ارتباط ادیان فضای صمیمی میان اقلیت و اکثریت دینی را ایجاد کرده و زیست مشترک و تعالی بخش میان آنها ایجاد می کند.
رییس دبیرخانه ادیان توحیدی اصفهان گفت: در ایران ادیان مختلف زندگی خوبی در کنار هم دارند و به دین یکدیگر احترام می گذارند.
وی تاخیر انداختن جشن میلاد مسیح توسط ارامنه ایران به دلیل تقارن با 28 صفر و تبریک مسلمانان به مسیحیان به مناسبت های مختلف را نشانه ای از این احترام متقابل خواند و اضافه کرد: از پایان نامه های مشترک و تطبیقی میان ادیان توحیدی حمایت می شود.
حجت الاسلام ارزانی درباره برگزاری پنجمین همایش ادیان توحیدی در اصفهان گفت: این همایش که تاکنون در دو نوبت به صورت استانی و دو نوبت ملی برگزار شده، امسال در سومین سال برگزاری به صورت بین المللی است.
وی ادامه داد: همایش ادیان توحیدی 17 بهمن سال جاری با عنوان ˈاعتدال گرایی از منظر ادیان توحیدی و نفی خشونت های قومی و فرقه ایˈ در هتل عباسی اصفهان برگزار می شود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حوزه علمیه قم شعبه اصفهان اضافه کرد: این همایش در سال جاری بدون فراخوان مقاله برگزار می شود و 18 نماینده از ادیان توحیدی و نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی در آن حضور می یابند.
وی اضافه کرد: این همایش با پیام آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان آغاز می شود و در آن از مادر یکی از شهدای زرتشتی اصفهان به صورت نمادین تجلیل خواهد شد.
حجت الاسلام ارزانی اظهار کرد: مزار شهدای اقلیت های مذهبی در این روز و همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران گلباران خواهد شد.
وی افزود: اردیبهشت سال آینده در نمایشگاه بین المللی اصفهان از نشریه ˈالاسلامˈ که در گذشته به صورت مشترک میان ادیان توحیدی نگارش شده است، رونمایی خواهد شد.
وی تاکید کرد: 112 سال پیش مرکز گفت و گو میان ادیان در اصفهان تشکیل شده بود و این مجله حاصل تلاش این مرکز است./


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.