ایران جزء 15 کشور پیشتاز فناوری فضایی در سطح جهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ شریعتمداری، معاون اجرایی ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در دهمین سالگرد سازمان فضایی ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنرانی گفت:‌کشور ما در زمره 15 کشور پیشتاز فناور کشور قرار دارد.

وی افزود: لزوم توجه به همه اسناد راهبردی این فناوری فضای مهم است چنانچه داشتن مفاد آن برای همه مسئولان فضایی یک فریضه است البته این نکته را بگویم که پس از چند سال دو سند بالا دستی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و همین امر عاملی برای رشد علم و فناوری کشور محسوب می‌شود.

شریعتمداری تصریح کرد: لزوم برخورداری از نگاه فراملی است و دوستی ملل برای مسائل زیست محیطی، جنگل‌ها و سهولت برقراری ارتباط و دسترسی همه انسان‌ها به خدمات درمانی آموزشی و بهداشتی بدون تردید بدون مشارکت کشورهای جهان محقق نمی‌شود، لذا مسئولان فنی و سیاسی با رویکرد همکاری بین‌المللی به این امر مؤثر باید توجه کنند.

وی در ادامه گفت: لزوم دستیابی به فناوری‌های فضایی در ایران علیرغم تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران موجب شده که پژوهشگران کشور گوی سبقت را در این امر بگیرد و بدون تردید این انتخاب از همکاری محققان کشور نبود لذا باید شکر نعمت را در این امر به جای آوریم.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی بین تمام ذی‌نفعان و توجه به تنوع کاربران در خصوص جایگاه حوزه کشور نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.