به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول عمادی، ساماندهی ارزشیابی جامع را از برنامه های مرکز سنجش برشمرد و افزود: گردآوری اهداف، پالایش و نهایتا دسته بندی سوالات براساس اهداف دروس و نوع سوالات را از اهداف ارزشیابی جامع می باشد.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش جمع آوری نمرات دانش آموزشی تهیه ی سوالات در راستای توصیف چگونگی امتحانات نهایی، بازنمایی وضع استان ها، شهرستان ها و مدارس، طراحی پرسشنامه تحقیقی و پژوهشی و گردآوری اطلاعات مربوط به مولفه های آموزشی و پرورشی را قابل اجرا در سامانهی جامع امتحانات با عنوان وب در همین معاونت اشاره کرد و یادآور شد: در این سامانه مدیریت حوزه های امتحانات نهایی انجام می شود.
وی بحث تجمیع حوزه ها را از جمله سیاست های مرکز سنجش جهت کم کردن هزینه ها و بالا بردن امنیت کار و همچنین جلوگیری از هدر رفتن نیروی انسانی و منابع ذکر کرد و یادآور شد: مشاهدهی نمرات به صورت آنلاین توسط منطقه، ستاد، استان و دریافت اعترضات دانش آموزان را از ویژگی های سامانه جامع امتحانات اعلام کرد.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد: با ارتقاء جایگاه مرکز سنجش شاهد گزارش دهی از عملکرد مولفه های نظام تعلیم و تربیت باشیم.
وی از تشکیل کارگروه مرکز سنجش و معاونت پشتیبانی، معاونت متوسطه و اداره کل شهر تهران خبرداد و اظهار داشت: با تشکیل این کارگروه نحوه ی اجرایی شدن قانون سنجش و پذیرش دانشجو مطابق با متقاضیان آموزش و پرورش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/