کیم جی سوآک، مدیر بخش استعدادهای نوی جشنواره پوسان کره که حاضر در بازار فیلم جشنواره، شرکت در جشنواره فجر را فرصت مناسبی برای آشنا شدن با آخرین تحولات سینمای ایران و فیلمسازان جوان ایرانی می داند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره فیلم فجر، کیم جی سو آک در شرح فعالیت های جشنواره پوسان در زمینه حمایت از فیلمسازان آسیایی گفت : ما در بخش های مختلف جشنواره فیلم پوسان راه های بسیاری برای حمایت از استعداد های جوان آسیایی ایجاد کرده ایم و مهمترین روش ما حضور فیلمسازان و فیلم های آنها در مارکت تولیدات آسیایی است که تا به حال فیلم ها و تهیه کنندگان بسیاری از سینمای ایران در این مارکت حضوری موفق داشته اند .

وی در ادامه افزود : همچنین پروژه های بسیاری هم وجود دارند که درمرحله فیلمنامه هستند و برای تولید به دنبال تهیه کننده و سرمایه گذار می گردند ، ما در حاشیه جشنواره فیلم پوسان شرایطی ایجاد می کنیم تا این فیلمسازان با تهیه کنندگان مختلف ملاقات داشته باشند و بتوانند پروژه های خود را معرفی کنند . جالب آنکه ،در سال‌های گذشته شاهد موفقیت تعدادی از پروژه ها و فیلم های ایرانی در این بخش از جشنواره پوسان بوده ایم . 

"کیم جی سوآک" تاکید کرد تمام کشورهای آسیایی امکان حضور در این مارکت را دارند و مدیران جشنواره پوسان تلاش می کند تا شانس و امکانات را به تساوی تقسیم کنند . 

او در باره سینمای ایران وفیلم هایی که این چند روزه در جشنواره فیلم فجر دیده است نیز صحبت کرد و گفت : هم اکنون شاهد تغییر ات مثبتی در بخش های مختلف فرهنگی در ایران هستیم اما اکنون برای دیدن بازخورد این تغییرات در آثار سینمایی زود است و من هنوز اتفاقی در فیلم ها ندیده ام که نشانه ای از تغییر و تحولات اخیر جامعه ایران باشد . 

"کیم جی سوآک" در پایان اظهار کرد که سینمای آسیا هر روز با استعداد های جدید و تازه نفسی روبرو می شود و همواره موضوعات جذاب زیادی از سوی جوانان برای فیلمسازی ارائه می شود و ما تلاش می کنیم تا در حاشیه جشنواره پوسان بین این فیلمسازان و تهیه کنندگان پلی ایجاد شود. 

"کیم جی سواک" در روز شنبه ۱۱ بهمن در حاشیه جشنواره فیلم فجر در یک ورک شاپ شرکت کرد و برای فیلمسازان جوان ایرانی درباره روش ها و قواعد تهیه فیلم در کره صحبت کرد . 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار