نماينده شهرداري اصفهان در نمايشگاه جاذبه هاي گردشگري اصفهان در هندوستان اعلام كرد: انعقاد قرارداد خواهرخواندگي اصفهان و حيدر آباد هندوستان پيگيري مي شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، حبيب الله تحويل پور با اعلام اين خبر گفت: نمايشگاه جاذبه هاي گردشگري اصفهان در هندوستان به مناسبت دهه فجر در چهار بخش دستاوردهاي علمي و صنعتي كشور، تصاوير جاذبه هاي گردشگري اصفهان، كاريكاتور مسايل روز و آثار صنايع دستي اصفهان برپا شده است.

وي به ارتباط اصفهان و حيدر آباد از ۵۰۰ سال گذشته در دوره صفويه اشاره و تصريح كرد: بر اساس اسناد تاریخی، شهر حیدرآباد هند همزمان با عصر صفویه در جنوب هند پايه گذاري شده به طوري كه حيدر آباد مورد حمايت پادشاهان صفوي قرار مي گيرد همچنين بواسطه ارتباط بسیار خوب شاهان صفوی با حکام سلسله قطب شاهیان، معماری ایرانی و اسلامی وارد این منطقه از هند شده به نحوی که از حیدرآباد به عنوان اصفهان جديد یاد می شود.

نماينده شهرداري اصفهان در نمايشگاه جاذبه هاي گردشگري اصفهان در هندوستان با اشاره به اين كه انعقاد قرارداد خواهرخواندگي اصفهان و حيدر آباد هندوستان پيگيري مي شود تصريح كرد: از بين ۶ شهر هند نامزد از جمله دهلي ، بمبئي، حيدر آباد و بنگلوربراي عقد خواهر خواندگي با اصفهان حيدر آباد همگرا ترين و نزديك ترين شهر به اصفهان است كه به گونه اي كه اين شهر به نام اصفهان نو شناخته مي شود.

وي با بيان كه حيدرآباد در زمينه فناوري و اطلاعان از شهرهاي پيشرو هندوستان است خاطر نشان كرد: اين شهر در زمينه IT و توليد دارو جايگاه علمي دارد كه اميد است با انعقاد قرارداد خواهر خواندگي اصفهان با حيدر آباد در اين زمينه ها از تجارب اين شهر استفاده كنيم.

تحويل پور ادامه داد: شهر حیدرآباد دارای بیش از هفت میلیون نفر جمعیت است که حدود نیمی از مردم آن را مسلمانان تشکیل می دهند که دارای میراث مشترک فراوانی ازجمله فرهنگ ، تاریخ و معماری ایرانی و اسلامی است .

گفتني است؛ نمایشگاه جاذبه هاي گردشگري اصفهان از ۱۲ تا ۱۶ بهمن سال جاري (اول تا پنجم ماه فوریه )در موزه سالارجونگ حیدرآباد برپا است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.