بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی گزیده به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
آيه 27 سوره نساء
«وَاللَّهُ يُرِيدُ أنْ يَتُوبَ عَلَيْكُمْ و يُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ انْ تَمِيلُواْ مَيْلاً عَظِيماً»
و خداوند مى خواهد شما را ببخشد (و از آلودگى پاك سازد)، ولى كسانى كه از هوسها پيروى مى كنند، مى خواهند كه شما به انحرافى بزرگ تمايل پيدا كنيد.


* آزادى هاى جنسى در ديد اوّل، نوعى لذّت و كامجويى است، ليكن با توجّه به عوارض فردى و اجتماعى آنها، بزرگ ترين سقوط و انحراف است. بى بند وبارى، جسم را ذوب، فكر را مشغول، اموال را تباه و اطمينان را سلب مى كند. ميل به تشكيل خانواده را از بين مى برد، فرزندان نامشروع به جامعه تحويل مى دهد، امراض مقاربتى و روانى به ارمغان مى آورد و در يك كلمه، آزادى جنسى، بزرگ ترين اسارت ها را به دنبال دارد.

* محدوديّت ها و قيودى كه در ازدواج مطرح است، رمز لطف خدا به انسان و جامعه‌ى بشرى است. (واللّه يريدان يتوب عليكم)

* در مسير شهوترانان گام ننهيد و از آنان تقليد نكنيد، كه دشمن شمايند. (يريد الّذين يتّبعون الشهوات ...)



* هوسبازان بى بند و بار، به چيزى جز غرق شدن شما در شهوات، قانع نمى شوند و مى خواهند شما رفيق راهشان باشيد. (ان تميلوا ميلاً عظيماً)

* اخلاق جنسى در اسلام، معتدل و دور از افراط و تفريط است، ولى هوس پرستان راه افراطى را براى شما مى خواهند. (ميلاً عظيماً)

* در انتخاب راه دقّت كنيم. در آيه دوبار كلمه (يُريد) به كار رفته است؛ يك اراده از خداى عليم حكيم و يك اراده از هوسبازان بدخواه. به سراغ كدام اراده ها مى رويم. (واللّه يريد... يريد الّذين يتّبعون الشهوات)
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار