اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای توانمند سازی جوامع روستایی و بهره برداران محلی و توسعه جنگل، اقدام به کاشت گونه ی سماق در اراضی ملی کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعلام این خبر گفت: این طرح به صورت پایلوت در روستاهای ولی‌آباد و جزلا شهرستان طارم اجرا می شود.

آقاجانلو افزود: تامین هزینه‌های اولیه از جمله خرید و کاشت نهال برای کمک به توسعه و احیای جنگل و ایجاد انگیزه در بهره‌برداران در نگهداری از نهال‌ها و بهره‌برداری از محصول آن و کسب درآمد از اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: طرحهای ولی‌آباد و جزلا به ترتیب با مساحت 7 و 6 هکتار در حال اجرا می‌باشند که در هر دو طرح تامین هزینه‌های کاشت و احداث بر عهده‌ی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و مراقبت و نگهداری از نهالها بر عهده‌ی بهره‌برداران محلی است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  تصریح کرد :برداشت محصول و فروش آن نیز مختص بهره‌برداران محلی خواهد بود که از این راه ضمن ایجاد درآمد برای آنان موجب ایجاد انگیزه برای توسعه و احیا و حفاظت از جنگل های استان خواهد شد.

 آقاجانلو همچنین  اضافه کرد : منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جهت افزایش سرانه فضای سبز استان و کاهش آلودگی های زیست محیطی با مشارکت مردم و برخی دستگاهها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی اقدام به کاشت نهالهای فضای سبزی می کند.

وی  خاطر نشان کرد : بخش عمده ای از نهالهای توزیعی از گونه تند رشد صنوبر است که ضمن ایجاد اشتغال، درآمد خوبی برای بهره برداران خواهد داشت.ز/ 

 

برچسب ها: کاشت ، سماق ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.