معاون اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست چه از نظر شکل و چه از نظر ماهیت به نیازهای عاطفی آنان به نحو مطلوب پاسخ داده می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «نسرین شهبازی»، در مورد روند شناسایی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اظهار کرد: کار شناسایی این کودکان از طریق ارجاع از مقامات قضایی یا مرکز خدمات سیار بهزیستی صورت می‌گیرد و تمام کودکانی که بر اثر عوامل مختلفی از قبیل بیماری و مرگ و میر، اعتیاد، طلاق، زندانی یا مفقود شدن والدین و سایر عوامل دیگر سرپرست خود را از دست می‌دهند و یا اصولاً فاقد سرپرست هستند با معرفی از طریق مراجع قضایی مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: پس از پذیرش تلاش ‌می‌شود که نگهداری و تربیت آنان در محیط‌های شبیه خانواده چه از نظر شکل و چه از نظر ماهیت به نیازهای عاطفی آنان به نحو مطلوب پاسخ داده و به ترتیب جسم و جان آنان پرداخته شود تا شرایط رشد طبیعی و امکان ترقی این دسته از کودکان در جامعه در سال‌های آینده زندگی فراهم شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه اعتبار این خدمات از محل اعتبارات ابلاغی، استانی و مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود تصریح کرد: در هر مرکز کادر تخصصی و آموزش دیده شامل مدیر، مددکار، روان‌شناس، مربی بهداشت و سایر مربیان علوم تربیتی انجام می‌شود.

شهبازی ادامه داد: در طول مدت نگهداری کودکان از نظر مسائل بهداشتی و درمان به صورت مرتب و طبق برنامه‌های اعلام شده کودکان تحت مراقبت‌های پزشکی هستند و به محض ورود کودک به مرکز پیگیری‌های لازم جهت ثبت‌نام وی در مدارس لازم انجام می‌گیرد و از کلاس‌های تقویتی جهت رفع مشکلات تحصیلی کودکان نیز استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای ورود فرزندان با آموزش‌ مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای به فرزندان و ایجاد گروه‌های همیار و پرداخت سرمایه کار جهت اشتغال فرزندان اقدام می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: ایلام ، کودکان ، بدسرپرست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.