قم/

کتاب «حریم ریحانه» منتشر شد

کتاب «حریم ریحانه» در قالب پیام‌های کوتاه و زیرنویس ویژه عفاف و حجاب به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان قم، کتاب حریم ریحانه در قالب پیام‌های کوتاه و زیرنویس ویژه عفاف و حجاب از چهار فصل اصلی حجاب و عفاف در آموزه‌های دینی، حجاب و عفاف در آینه سخن بزرگان، پیام‌های کوتاه موضوعی و کتاب‌شناسی عفاف و حجاب تشکیل شده است.

این کتاب تلاشی در راستای معرفی مضامین بلند دینی و اخلاقی است که همچنین دیدگاه‌های کارشناسی در تبیین و معرفی چیستی، چرایی، اهداف و فواید حجاب برای جوانان در قالب پیام‌های کوتاه ارائه شده است.

حجاب یکی از ضروریات مهم دین مبین اسلام است که در آیات متعدد قرآن به صراحت آمده است. این مسئله در دنیای امروز نیز به عنوان سمبل اسلام شناخته می‌شود و به یکی از نقاط مورد تهاجم دشمنان اسلام تبدیل شده است، بنابراین مسئله حجاب از سویی فراتر از فروع معمولی دین است و از سوی دیگر نیز مسائل اجتماعی و اخلاقی پیوند تنگاتنگی با مسئله حجاب پیدا کرده است و حجاب برای پیشگیری از فساد، بی‌بند و باری و بروز آسیب‌های اجتماعی و انحرافات است.

حجاب و عفاف امری فرهنگی است و باید با شیوه‌های فرهنگی، پیام لازم برای حاکمیت مفهوم این ارزش الهی در روح و فکر و عمل جوانان اجرا شود و همچنین برای افزایش آگاهی جوانان، باید دیدگاه اسلام به طور جامع و زیبا در زمینه ضرورت، فلسفه و فواید عفاف و تأثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی بیان شود تا زمینه پذیرش فطری و درک حقیقت عقلانی و منطقی حجاب برای جوانان فراهم شود، به همین دلیل، این مسئولیت بزرگ بر عهده رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما قرار می‌گیرد.

فراگیر شدن پیام‌های کوتاه و استفاده روز افزون از این قالب، بستر مناسبی را برای تبلیغ مسائل فرهنگی و ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی فراهم آورده است.

این پیام‌ها با تسهیل ارتباط پرکاربردترین وسیله انتقال، معنا شده است تا رسانه بتواند با تواتر در ارسال پیام تا آنجا که ملال و خستگی به بار نیاورد به توانایی پردازش اطلاعات مربوط به موضوع کمک کند و زمینه‌های دقت موشکافانه نسبت به استدلال‌های پیام را فراهم کند؛ چرا که تکرار پیام، قرار گرفتن در معرض آن را افزایش می‌دهد و پخش گاه و بی‌گاه آن می‌تواند به متقاعد‌سازی کمک کند.

کتاب «حریم ریحانه» در قالب پیام‌های کوتاه و زیرنویس ویژه عفاف و حجاب توسط علی‌رضا رنجبر و مریم سقلاطونی تألیف شده و با شمارگان 600 عدد و قیمت 50 هزار ریال به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

برچسب ها: قم ، منتشر ، کتاب ، حریم ، ریحانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.