"اردوغان بایراکتار" وزیر سابق محیط زیست ترکیه، که در جریان تحقیقات پرونده فساد مالی این کشور استعفا کرده بود، درخواست خود را از دولت پس گرفت و از اعضای کابینه به خاطر اظهاراتش عذر‌خواهی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته روزنامه حریت، "اردوغان بایراکتار"، وزیر سابق محیط زیست ترکیه پس از ملاقات با "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر این کشور، درخواست استعفایش را پس گرفت. وی همچنین از اردوغان و اعضای کابینه به خاطر اظهاراتش در 25 دسامبر سال 2013 عذرخواهی کرد.

وی گفت: اردوغان رهبر من است. من در اظهاراتم در 25 دسامبر 2013 یک بار دیگر بر این مساله تاکید کردم. واژه استعفا که من از آن استفاده کردم، سوءتعبیر شده است. من از رهبرم و دوستانم به خاطر این اظهارات عذر  خواهی می‌کنم.

اردوغان متقاعد کردن وزیر سابق محیط زیست را برای پس گرفتن درخواست استعفایش رد کرد و افزود: من با او دیدار کردم ولی  او را متقاعد نکردم تا این کار را انجام دهد. او یکی از 4 برادر من است و من او را 25 سال است که می‌شناسم. این وظیفه من نیست که اشتباهاتش را جبران کنم. او خود  از اعمالش پشیمان است.

وزیر سابق محیط زیست ترکیه که پسرش مدت کوتاهی در پی تحقیقات اختلاس مالی گسترده دولت، بازداشت بود، در مصاحبه سال گذشته خود اعلام کرد، به خاطر صلاح ملت و مردم معتقدم اردوغان هم باید استعفا دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار