علت وجود صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌ها، کندی سیستم تراکنش کارت‌های بانکی برای دریافت سبد رایگان کالا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به دنبال تشکیل شدن صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌هایی که وظیفه عرضه سبد رایگان کالا را دارند، یک منبع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کندی سیستم تراکنش کارت‌های بانکی یکی از دلایل عمده تشکیل شدن صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌ها بوده است.

وی افزود : برای انجام هر تراکنش بانکی حداقل چهار دقیقه زمان صرف می‌شود و این موجب شده تا هر فرد برای دریافت سبد رایگان کالا حداقل شش الی هفت دقیقه معطل شود.

به گفته یک منبع آگاه با توجه به اینکه زمان دریافت سبد کالا تا پایان سال تمدید شده پیش‌بینی می‌شود تب دریافت این سبد ظرف دو سه روز آینده فروکش کند و مردم با خیالی آسوده از زمانی که در اختیار دارند، اقدام به دریافت سبد کالای خود کنند.

این گزارش حاکی است در روز نخست عرضه سبد کالا تا ساعت چهار بعد از ظهر 200 هزار سبد در سراسر کشور توزیع شده و این در حالی است که در روز دوم (روز گذشته) تا ساعت چهار نزدیک به500 هزار سبد رایگان بین مردم عرضه شده است.

گفتنی است ، در دو روز گذشته به خاطر تشکیل صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌ها تعدادی از هموطنان ما دچار مشکل جسمانی شده و به نقل از یکی از منابع خبری، یک پیرمرد سالخورده در کرمانشاه نیز به خاطر ازدحام جمعیت دچار سکته قلبی گردیده است.

رضا میری کارمند بازنشسته مخابرات در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وجود صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌ها به خبرنگار ما گفت: روز گذشته برای دریافت سبد کالا به یکی از فروشگاه‌ها مراجعه کردم پس از دیدن صف و ازدحام جمعیت به این نتیجه رسیدم که اگر بخواهیم در این صف ساعت‌ها منتظر مانده و برای دریافت سبد 80 هزار تومان کالا منتظر بمانم ؛ یقینا روز بعد با صرف هزینه دو برابری باید در یکی از بیمارستان‌ها بستری شوم.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم اعلام مسئولین مبنی بر وفور کالا و نبود کمبود در عرضه سبد یارانه‌ای باز هم مردم نگران کافی نبودن کالاهای مصرفی خود از جمله سبد یارانه‌ای می‌باشند.

این کارمند بازنشسته تصریح کرد: بهتر است با فرهنگ‌سازی و زدودن نگرانی کمبود کالا از افکار مردم زمینه را برای برقراری آرامش در بازار کشور فراهم کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صف ، طولانی ، تراکنش بانکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار