مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از اکران 20 فیلم درپنجمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد قطبیˈ افزود: از این تعداد تاکنون 19 فیلم مشخص شده و یک فیلم دیگر نیز از سوی ستاد این جشنواره در تهران اعلام می شود.

وی با بیان اینکه فیلمهای این جشنواره در سینما سپاهان در شش سانس اکران خواهد شد، اضافه کرد: هر روز دو فیلم در این تعداد سانس اکران می شود.

مدیر کل ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه ابتدا قرار بود جشنواره از 15 بهمن آغاز شود، افزود: با اعلام ستاد فیلم فجر تهران جشنواره از 17 بهمن در اصفهان برگزار و فیلمها در 10 روز اکران می شود.

قطبی با اشاره به اینکه داوری ها در پنج بخش استانی انجام می شود، اظهار کرد: بهترین بازیگرمرد، زن، کارگردان، فیلم نامه و فیلم بخش هایی است که در اصفهان به آن جایزه تعلق می گیرد.

وی گفت: افتتاحیه جشنواره با حضور اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر صبح پنجشنبه هفدهم بهمن سال جاری با بیعت هنرمندان با شهدا، امام و انقلاب در گلستان شهدا برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه شرعی، قانونی، عرفی و اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از فرهنگ و هنر صیانت کند، گفت: صیانت از فرهنگ وهنر یکی از ابعادش این است که از ورود افراد کم تجربه و غیر متخصص به این فضا جلوگیری شود.

قطبی افزود: متاسفانه در هفته های گذشته شاهد ورود و مداخله فردی غیر متخصص در حوزه موسیقی بودیم که با نام یک هنرمند موسیقی کشور بازی شد.

وی اظهار کرد: اگر موسیقی مدیریت شود می تواند در تمدن سازی نویین اسلامی نقش آفرین باشد.

وی جلوگیری از برگزاری یک کنسرت بدون مجوز در اصفهان را نشانه اقتدار فرهنگ و هنر اصفهان عنوان کرد و گفت: ارشاد اصفهان از ورود افراد غیر متخصص به این عرصه جلوگیری می کند و در چهارچوب قانون به این افراد هشدار می دهد.

وی افزود: فرد مذکور که با نام تهیه کننده سعی داشت این کنسرت را بدون مجوز برگزار کند و اقدامات دیگر انجام دهد توسط دادگاه محکوم شد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، جشنواره ، فیلم ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.