نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی معادلات شرق و غرب را تغییر داد و جهان دو قطبی را از هم پاشید، گفت: امروز گلوی آمریکا زیر پای جمهوری اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان قم، منصور حقیقت پور در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی مجمع پیروان امام ورهبری در امامزاده سید معصوم(ع) قم برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب توانست یک نظام ارزشی غنی از اسلام را که در حاشیه بود، وارد متن کند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از اصل ولایت فقیه همه بحران‌ها را مهار کرد و گفت به برکت پیروی از این اصل شاهد و ارتقای کشور در زمینه‌های مختلف هستیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی و هسته ای، ابراز داشت: امروزدر بین 5 کشور موشکی جهان قرار داریم و در بحث هسته ای نیز برای رفع نیازهای داخلی قادر به غنی سازی هستیم.

حقیقت پور با اشاره به تاثیرات جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل، اظهار داشت: حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین به برکت انقلاب تاسیس و رشد یافتند و اگر جمهوری اسلامی نبود حاکمیت سوریه پایان یافته بود، زیرا فکر انقلابی و مقاومت، سوریه را تاکنون پایدار و مقاوم در برابر توطئه شوم دشمنان نگه داشته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی معادلات شرق و غرب را تغییر داد و جهان دو قطبی را از هم پاشید، گفت: امروز گلوی آمریکا زیر فشار ما قرار دارد.

حقیقت پور انقلاب اسلامی را دارای ظرفیت عظیمی برای مستضعفان جهان و مدلی برای دنیا دانست و گفت: اگر محمد مرسی بر اساس مبانی انقلاب اسلامی عمل می کرد و در سفر ایران از رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره می‌برد امروز شاهد حقارت خود در برابر دیدگان میلیون ها نفر نمی شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر این که حیات و ممات مستکبران به سرنوشت انقلاب اسلامی گره خورده است، گفت: تلاش های دشمنان در سه بخش تقسیم می شود؛ در یک بخش آن ها دارند قسمت های بیرونی جهان اسلام را با سایر اندیشه ها درگیر می کنند و در میانمار، سریلانکا، اندونزی و مالزی به دنبال درگیری اندیشه اسلامی با جامعه بودیسم هستند.

وی افزود: در بخش دیگر شاهد طراحی های شوم انگلیسی ها برای ایجاد اختلاف در شیعه و سنی و حمایت از تکفیری ها هستیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با طرح این سوال چرا جریان تکفیری یک آجر سمت اسرائیلی ها پرتاب نکرده است؛ اما خون شیعه را مباح می داند و جگر مردم سوریه را به دندان می کشند، گفت: این مسائل تلاش های سازماندهی شده را اثبات می کند تا ظرفیت های جهان اهل سنت را در اختیار خودشان قرار بدهند.

حقیقت پور ادامه داد: هدف جریان های تکفیری نشان دادن چهره عبوس و خشن از اسلام و قرآن است تا افکار جهانی قضاوت منفی نسبت به مسلمانان پیدا کند.

وی با اشاره به این که برخی نیز اقداماتی برای مهار تفکر امام راحل در کشور انجام می دهند، گفت: آن ها به دنبال تربیت شیعیان سکولار هستند تا تعلقی به امام و انقلاب نداشته باشند و اعتقادات قومی آن ها بیشتر از عقاید مذهبی باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه امروز خشونت گرایی به عنوان یک تهدید در سطح بین الملل، منطقه و کشور باید با نگاه امنیتی بررسی شود، ابراز داشت: هر شخصی موجب ایجاد منطق خشونت شود، بسیار خطرناک است؛ چرا که این منطق موجب می شود افرادی به خود اجازه اجتهاد دهند.

حقیقت پور با بیان این که اقدامات تخریبی جریانات تندرو در زمان نظام شاهنشاهی نیز نظیر نداشت گفت: در دوره پهلوی به مجتهد دین، لقب عالم بی بصیرت ندادند، اما متاسفانه در برهه‌ای، شاهد اقدامات بسیار خطرناک، فراقانونی و فرا شرعی بودیم که باید از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگری کنیم.

وی در پایان با تاکید بر این که اجتهاد برخی افراد برای انقلاب بسیار خطرناک است، گفت: این افراد یک روز اجتهاد می کنند اقدام به تشنج در مراسم سالگرد امام راحل(ره) داشته باشند و روزی دیگر حمله به سفارت انگلستان را به اسم ولایت و دفاع از رهبری طراحی می کنند و باید این اقدامات مهار شود.

برچسب ها: قم ، جمهوری ، اسلامی ، آمریکا ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.